Meglehetősen gyakran felbukkan a Tesla az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal (NHTSA) visszahívásai között, ami nem igazán tesz jót az amerikai gyártó amúgy is ellentmondásos reputációjának, miközben újabb és újabb problémák, illetve kínos bakik ütik fel a fejüket.
A közelmúltban ismételten közzétett két visszahívást az amerikai gyártó. Egyik esetben 7289 Model X-tulajdonosnak kell tennie egy kitérő Tesla szervizközpontja felé, mivel az elektromos SUV-t a leengedett első ablak megzavarhatja az oldallégzsák kioldását. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a probléma a légzsák helytelen működését idézheti elő, ami egy esetleges balesetnél súlyosabb sérülésekkel járhat. Az NHTSA közleménye szerint a visszahívott modell akár felénél is előfordulhat a meghibásodás.
A másik visszahívás pedig szinte minden úton lévő Teslát érint, S-től Y-ig 595 117 példányról van szó.
Még 2020 decemberében vezette be a Tesla a Boomboxot, melynek segítségével a tulajdonosok személyre szabhatják autóik különböző hangjait, így például a dudáét is. A hatóságok szerint azonban ezeknek a hangoknak egy része megzavarhatja az autó figyelmeztető rendszereit, ezzel vétve a biztonsági előírások ellen.
Öröm az ürömben, hogy nem kell majdnem 600 ezer Tesla-tulajdonosnak a szervizbe sietnie, mivel ez egy szoftverfrissítéssel kiküszöbölhető, így csak meg kell várniuk, hogy ez elérhetővé váljon. Ennek időpontját nem hozták nyilvánosságra, viszont ez már nem az első alkalom, hogy a rendszerhez hozzá kell nyúlni. Egy februári frissítés azonban attól függetlenül, hogy az autó üresben volt-e, vagy előre-, esetleg hátramenetbe kapcsolva, letiltotta a szoftver használatát.