Egy globális visszahívási kampányban közel tízezer Ferrarit hívtak vissza, amit Amerikában már tavaly október 23-án kiadtak, Kínában viszont csak pénteken hozták nyilvánosságra.

Az ázsiai országban 2222 modellt érint a fékprobléma, ráadásul eddig ismeretlen okokból a visszahívás is késik, csak május 30-án veszi kezdetét. Egészen pontosan arról lehet szó, hogy a fékrendszerből szivároghat a fékfolyadék, ami a fékhatás romlását eredményezheti.

Kínában – ottani nevük szerint – az F142-t és az F142M-et hívják vissza, de a hatóságok szerint a 2010 márciusa és 2019 márciusa között importált 458-asokra (Italia, Speciale, Speciale A, Spider) és 488-asokra (GTB, Spider) vonatkozik – írja a Motor1.com.

A Ferrari beszállítójával, a Boschsal közösen már kivizsgálta a problémát. Az olasz gyártó szerint a meghibásodást az okozza, hogy a folyadéktartály sapkája nem szellőzik megfelelően, és emiatt a tartályban vákuum keletkezik, ami pedig a szivárgást generálhatja.

A szakportál megjegyzi, ennek kommunikálása kapcsán az Egyesült Államokban is problémák merültek fel; az ottani közlekedésbiztonsági hivatal, az NHTSA legalábbis semmilyen módon nem jelezte mostanáig a probléma orvoslását, ugyanakkor valószínű, hogy a cserealkatrészek rendben vannak.