A Nissan a mai napon sikeresen demonstrálta egy új generációs baleset-megelőző rendszer prototípusának hatékonyságát. A rendszer a nagy teljesítményű lézeres radarok (lidar) képességeit radarok és kamerák alkalmazásával javítja fel: képes valós időben felismerni egyes tárgyak alakját és távolságát, valamint a jármű közvetlen környezetének összetételét.
A technológia lehetővé teszi, hogy a jármű minden eddiginél gyorsabban kielemezze a pillanatnyi forgalmi helyzetet, és megfelelően reagálva önállóan elkerülje a vészhelyzetet. A technológia olyan jelenségek észlelésére és azonosítására is képes, mint a lelassuló forgalom vagy a távoli akadályok, sőt, ezek elkerülése érdekében képes önállóan sávot váltani.
Fontos újdonság, hogy a technológia akkor is alkalmas az önálló feladatvégzésre, ha az adott területről nem rendelkezik nagy felbontású térképadatokkal.
A Luminar által fejlesztett lidar-technológiát ultramodern modellezési (szimulációs) technológiával társító rendszer a várakozások szerint a hagyományosnál jóval pontosabban lesz képes megítélni nem csupán az akadályok jellegét és helyzetét, de a várható következményeket is.
A Nissan fejlesztése szembemegy azzal az egyre szélesebb körben alkalmazott trenddel, hogy az autógyártók a drága lidar-technológiát feladva a minden korábbinál fejlettebb kameraalapú érzékelőkre bíznák vezetőtámogató rendszereik vezérlését.