Egy-egy népszerűbb modell ötéves példányánál az emelkedés a tavalyi árakhoz mérten modelltől függően 10-28 százalékos. Általánosságban elmondható, minél népszerűbb egy modell, annál jelentősebb az áremelkedés a használt autóknál is – áll a Használtautó.hu közleményében.
Egy 2-3 éves autó akár újkori ára felett is eladható forintban számolva. Kiugró példa, hogy egy ötéves Audi A4-esért ma kétszer annyit kell fizetni, mint 2019-ben, az átlagár 4,38 millió forintról 8,8 millió forintra nőtt.
Egy 2007-es Opel Astráért nagyjából 10 százalékkal, mintegy 100 ezer forinttal kell többet fizetni, mint tavaly, de egy 2007-es Suzuki Swift esetén ez a mérték már 12 százalékos, ami megközelítően 150 ezer forintos plusz. A chiphiány és az ukrajnai háború által fokozott ellátási nehézségek az elemzők szerint még évekig tartanak, így az árak emelkedése is tartós tendencia maradhat.
Az elemzésben felhívták a figyelmet az átlagosnál olcsóbb üzemű hibrid és elektromos modellek áremelkedésére is: a Használtautó.hu adatai szerint a Toyota Priusok átlagára csupán az elmúlt 12 hónapban 27 százalékkal emelkedett, míg a piac egyik legnépszerűbb használt villanyautójának számító BMW i3 20 százalékkal drágult.