Sokáig erősen kérdőjeles volt, rajthoz áll az idei WTCR-szezonban a Zengő Motorsport – az már korábban kiderült, hogy az elektromos túraautó-világkupában (ETCR) nem folytatja a magyar csapat, így a Cupra ottani projektjét a tavalyi bajnok, kétszeres DTM-győztes és ralikrossz-világbajnok Mattias Ekström, az EKS csapata viszi tovább.

Végül pénteken, azaz egy héttel a sorozat franciaországi szezonnyitója előtt tisztázódott, hogy az eddigi négy helyett két autóval ugyan, de ott lesz a mezőnyben Zengő Zoltán csapata. A két Cuprát a 2012-es túraautó-világbajnok Rob Huff, illetve a csapatot az ETCR-ben már tavaly is erősítő, a hazai Forma-1-es közvetítésekből is ismert Nagy Dániel fogja vezetni.

„Nem akarom elmondani, mit érhetünk, meglátjuk majd a szezon végén, de nagyon magabiztosak vagyunk versenyzőiket, Rob Huff és Nagy Danit illetően” – nyilatkozta a bejelentés kapcsán Zengő Zoltán. A csapatfőnök hozzátette: Huff amellett, hogy tapasztalatával, tehetségével és tudásával segíti a csapatot, Nagy fejlődését is támogatja. „Hiszünk benne, hogy a korábbi bajnok és a fiatal magyar tehetség révén nagyon jó felállásunk van” – jelentette ki.

Újabb magyar versenyző érkezik Micheliszék mellé 2

Rob Huff

„Van egy régi mondás, miszerint annyira vagy jó, mint ahogy az utolsó futamod sikerült. Mi pedig mindkét futamot megnyertük a legutóbbi fordulón” – utalt az oroszországi szezonzárón aratott sikerekre Huff. „Zengővel azonban elég idősek, bölcsek vagyunk, és elég tapasztaltak ahhoz, hogy tudjuk, nehéz lesz a szezonkezdet, mivel elég későn állt össze sok minden. Ez viszont nem jelenti azt, hogy bármi is lefutott lenne.”

Nagy Dániel az utolsó, 2017-es WTCC-szezon óta először teljesíthet komplett évet a túraautózás legmagasabban jegyzett kategóriájában, ugyanakkor nem teljesen ismeretlen számára a WTCR, hiszen a 2018-as hungaroringi fordulón szabadkártyával rajthoz állt, és épp Huffot üldözve végül másodikként intették le.

Újabb magyar versenyző érkezik Micheliszék mellé 3

Nagy Dániel

„Pár éve már vártam arra, hogy teljes évet futhassak a WTCR-ben, de sosem jött a lehetőség” – taglalta a 24 éves versenyző, aki időközben az ETCR mellett a TCR Európa-kupában versenyzett még, ahol összesen tíz dobogós helyezést, köztük egy futamgyőzelmet szerzett. „Azt gondolom, idén sem lesz már rá lehetőségem, ezért úgy döntöttem, nem is próbálkozom. Majd jött a telefonhívás jó barátomtól, Zengő Zoltántól, és megkérdezte, csatlakoznék-e a csapatához, megpróbálni folytatni az ő álmát” – tette hozzá, elárulva, hogy mindössze néhány napja értesült ő is arról, hogy idén ülése lesz a WTCR-ben.

Ilyen kevesen még nem indultak a WTCR-ben

A Zengő Motorsport felállásával együtt a túraautó-világkupa egész éves nevezési listáját is nyilvánosságra hozták pénteken. Ebből kiderült, hogy a magyar csapat két Cuprájával együtt összesen 17 autót neveztek az idei évre, ezen felül legfeljebb szabadkártyás résztvevőkre lehet számítani egy-egy fordulón.

A túraautó-világkupa (WTCR) 2022-es indulói:

#5 Michelisz Norbert (magyar, Hyundai)
#9 Tassi Attila (magyar, Honda)
#11 Thed Björk (svéd, Lynk & Co)
#12 Santiago Urrutia (uruguayi, Lynk & Co)
#16 Gilles Magnus (belga, Audi)
#17 Nathanaël Berthon (francia, Audi)
#18 Tiago Monteiro (portugál, Honda)
#25 Mehdi Bennani (marokkói, Audi)
#29 Néstor Girolami (argentin, Honda)
#33 Tom Coronel (holland, Audi)
#55 Ma Csing-hua (kínai, Lynk & Co)
#68 Yann Ehrlacherr (francia, Lynk & Co)
#79 Rob Huff (brit, Cupra)
#86 Esteban Guerrieri (argentin, Honda)
#96 Mikel Azcona (spanyol, Hyundai)
#99 Nagy Dániel (magyar, Cupra)
#100 Yvan Muller (francia, Lynk & Co)

Az idei világkupa-szezon tíz fordulóból fog állni, a Hungaroringre ráadásul még az első hetekben, június közepén ellátogat a mezőny. Külön jó hír a rajongóknak, hogy ingyen látogathatják az eseményt, ugyanis három magyar pilótáért és a Zengő Motorsport révén magyar csapatért is szoríthatnak: Nagy Dániel mellett Michelisz Norbert és Tassi Attila is rajthoz áll – a 2019-es WTCR-bajnokkal készült interjúnk nemrégiben jelent meg a Vezessen:

A túraautó-világkupa (WTCR) 2022-es versenynaptára:

  • május 7-8.: Circuit de Pau-Ville, Franciaország
  • május 26-28.: Nürburgring Nordschleife, Németország
  • június 11-12.: Hungaroring, Magyarország
  • június 25-26.: MotorLand Aragón, Spanyolország
  • július 2-3.: Circuito Internacional de Vila Real, Portugália
  • július 23-24.: Autodromo Vallelunga Piero Taruffi, Olaszország
  • augusztus 6-7.: Anneau du Rhin, Franciaország
  • október 8-9.: Inje Speedium, Dél-Korea
  • november 5-6.: Ningbo International Circuit, Kína
  • november 18-20.: Guia Circuit, Makaó