Folytatja együttműködését a Renault-Nissan csoport és a Daimler könnyűgépjármű-márkája, a Mercedes-Benz. A Renault Kangoo-ból átöltöztetett Citan első generációjában is kapható volt személyszállító kivitelben, az új kiadás viszont személyautósabb nevet kapott.

Igényesített modul egyterű a Mercedestől 1

Egyetlen más Mercedes személyautónál sem ilyen fontosak a méretek: a 2 mm híján 4,5 méteres hosszúsághoz 1859 mm szélesség társul, így hátulra beszerelhető két gyermekülés plusz egy ülésmagasító; az autó csaknem tökéletesen négyzet keresztmetszetű (1811 mm magasság); a csomagtartó padlója 561 mm magasan húzódik, az oldalsó ajtók 614 x 1059 mm-es nyílásán keresztül pedig egyszerű és kényelmes a beszállás.  Később lesz egy nyújtott tengelytávú, hétszemélyes verzió is.

Igényesített modul egyterű a Mercedestől 69

A hátsó ülés egyszerűen síkba fektethető, ilyenkor gyakorlatilag teljesen sík – és hatalmas – csomagtartót kapunk. A hátsó ajtó felárért függőlegesen osztott, kétszárnyú kivitelben is elérhető; ezek 90 fokban reteszelhetők vagy egészen 180 fokban kitárhatók.

A Renault Kangoo-tól értelemszerűen felszereltségében és anyaghasználatában is eltér a T-osztály: alapfelszerelés a 7 colos érintőképernyős, okostelefon-integrációs multimédia-rendszer, az érintőgombos multifunkciós kormány, a klímaberendezés, a kulcs nélküli nyitás és indítás, a magasságában állítható vezetőülés, a fedeles kesztyűtartó, a csomagtértakaró, valamint az első ülések háttámláján kialakított zseb. A műszeregységben 5,5 colos színes kijelzőt találunk, a belső világítás LED-es, sőt, akár nyolc különböző színű hangulatvilágítást is kaphatunk.

Igényesített modul egyterű a Mercedestől 71

Alapfelszerelés az Artico szintetikus bőrrel burkolt középső kartámasz, míg az ajtópaneleket és könyöklőket az a Neotex nevű anyag borítja, amivel a márka EQ villanyautóiban találkozhatunk: ez jellegében valahol a búvárruhák neoprén anyaga és a nyersbőr között van félúton. A műszerfal fényes fekete betétet kapott, az utas- és csomagtéri felületek mind kárpitozottak.  A további részletek már a felszereltségi szinten múlnak, de a valódi bőrkárpitozásig egyik modell sem jut el, ami 2022-ben akár erényként is tálalható.

Igényesített modul egyterű a Mercedestől 72

LED-es fényszóró, digitális rádió, hangvezérelt digitális asszisztens, okostelefonos távvezérlő és távellenőrző felület viszont kérhető, a navigációs rendszer a felhővel kommunikálva képes frissíteni a forgalmi adatokat, illetve ismeri a What3words úticél-meghatározási rendszert.

Alapfelszerelés a hét légzsák és vagy egy tucatnyi vezetőtámogató funkció, de kérhető adaptív tempomat, parkolósegéd és utánfutó-stabilizáló rendszer is.

Igényesített modul egyterű a Mercedestől 73

Motorból két négyhengeressel, egy benzinessel és egy dízellel indít a T-osztály, két-két teljesítményszinten. A gyengébbik benzinmotor kivételével mindegyik verzió felszerelhető hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval.

Modell T 160 d T 180 d T 160 T 180
Lökettérfogat
(cm3)
1461 1461 1332 1332
Max.
teljesítmény
(kW/LE@1/perc)
70/95
@3750
85/116
@3750
75/102
@4500
96/131
@5000
Max. forgató-
nyomaték
(Nm@1/perc)
260
@1750
270
@1750
200
@1500
240
@1600
Üzemanyag-
fogyasztás, WLTP
(l/100km)
5,3 – 5,9 5,5 – 5,9 6,7 – 7,2 6,6 – 7,3
CO2-kibocsátás,
WLTP (g/km)
138 – 154 144 – 154 153 – 162 150 – 165
Gyorsulás
0-100 km/óra
 (mp)
15,1 – 15,3 13,2 – 13,6 14,7 11,6 – 12,85
Végsebesség
(km/óra)
164 – 165 175 – 177 168 183 – 184

Igényesített modul egyterű a Mercedestől 74

Hogy a T-osztály is illeszkedjen a Mercedes-Benz villamosítási terveibe, a modell platformja lehetővé teszi az akkumulátoros elektromos hajtás alkalmazását, legkésőbb 2025-től. Ez utóbbi modell előtanulmányát tavaly mutatta meg a Mercedes-Benz.

Kattints ide, nézd meg videón is a vadonatúj Mercedes-Benz T-osztályt!