Folytatja együttműködését a Renault-Nissan csoport és a Daimler könnyűgépjármű-márkája, a Mercedes-Benz. A Renault Kangoo-ból átöltöztetett Citan első generációjában is kapható volt személyszállító kivitelben, az új kiadás viszont személyautósabb nevet kapott.
Egyetlen más Mercedes személyautónál sem ilyen fontosak a méretek: a 2 mm híján 4,5 méteres hosszúsághoz 1859 mm szélesség társul, így hátulra beszerelhető két gyermekülés plusz egy ülésmagasító; az autó csaknem tökéletesen négyzet keresztmetszetű (1811 mm magasság); a csomagtartó padlója 561 mm magasan húzódik, az oldalsó ajtók 614 x 1059 mm-es nyílásán keresztül pedig egyszerű és kényelmes a beszállás. Később lesz egy nyújtott tengelytávú, hétszemélyes verzió is.
A hátsó ülés egyszerűen síkba fektethető, ilyenkor gyakorlatilag teljesen sík – és hatalmas – csomagtartót kapunk. A hátsó ajtó felárért függőlegesen osztott, kétszárnyú kivitelben is elérhető; ezek 90 fokban reteszelhetők vagy egészen 180 fokban kitárhatók.
A Renault Kangoo-tól értelemszerűen felszereltségében és anyaghasználatában is eltér a T-osztály: alapfelszerelés a 7 colos érintőképernyős, okostelefon-integrációs multimédia-rendszer, az érintőgombos multifunkciós kormány, a klímaberendezés, a kulcs nélküli nyitás és indítás, a magasságában állítható vezetőülés, a fedeles kesztyűtartó, a csomagtértakaró, valamint az első ülések háttámláján kialakított zseb. A műszeregységben 5,5 colos színes kijelzőt találunk, a belső világítás LED-es, sőt, akár nyolc különböző színű hangulatvilágítást is kaphatunk.
Alapfelszerelés az Artico szintetikus bőrrel burkolt középső kartámasz, míg az ajtópaneleket és könyöklőket az a Neotex nevű anyag borítja, amivel a márka EQ villanyautóiban találkozhatunk: ez jellegében valahol a búvárruhák neoprén anyaga és a nyersbőr között van félúton. A műszerfal fényes fekete betétet kapott, az utas- és csomagtéri felületek mind kárpitozottak. A további részletek már a felszereltségi szinten múlnak, de a valódi bőrkárpitozásig egyik modell sem jut el, ami 2022-ben akár erényként is tálalható.
LED-es fényszóró, digitális rádió, hangvezérelt digitális asszisztens, okostelefonos távvezérlő és távellenőrző felület viszont kérhető, a navigációs rendszer a felhővel kommunikálva képes frissíteni a forgalmi adatokat, illetve ismeri a What3words úticél-meghatározási rendszert.
Alapfelszerelés a hét légzsák és vagy egy tucatnyi vezetőtámogató funkció, de kérhető adaptív tempomat, parkolósegéd és utánfutó-stabilizáló rendszer is.
Motorból két négyhengeressel, egy benzinessel és egy dízellel indít a T-osztály, két-két teljesítményszinten. A gyengébbik benzinmotor kivételével mindegyik verzió felszerelhető hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval.
Modell | T 160 d | T 180 d | T 160 | T 180 |
Lökettérfogat (cm3) |
1461 | 1461 | 1332 | 1332 |
Max. teljesítmény (kW/LE@1/perc) |
70/95 @3750 |
85/116 @3750 |
75/102 @4500 |
96/131 @5000 |
Max. forgató- nyomaték (Nm@1/perc) |
260 @1750 |
270 @1750 |
200 @1500 |
240 @1600 |
Üzemanyag- fogyasztás, WLTP (l/100km) |
5,3 – 5,9 | 5,5 – 5,9 | 6,7 – 7,2 | 6,6 – 7,3 |
CO2-kibocsátás, WLTP (g/km) |
138 – 154 | 144 – 154 | 153 – 162 | 150 – 165 |
Gyorsulás 0-100 km/óra (mp) |
15,1 – 15,3 | 13,2 – 13,6 | 14,7 | 11,6 – 12,85 |
Végsebesség (km/óra) |
164 – 165 | 175 – 177 | 168 | 183 – 184 |
Hogy a T-osztály is illeszkedjen a Mercedes-Benz villamosítási terveibe, a modell platformja lehetővé teszi az akkumulátoros elektromos hajtás alkalmazását, legkésőbb 2025-től. Ez utóbbi modell előtanulmányát tavaly mutatta meg a Mercedes-Benz.
Kattints ide, nézd meg videón is a vadonatúj Mercedes-Benz T-osztályt!