A Brabus évekkel ezelőtt bemutatott Rocket 900 motorja (900 lóerős, 1250 Nm-es V8-as behemót) méltó helyére került: szedánok és crossoverek után végre egy felfoghatatlanul brutális céleszközbe építették be.

Brutális buggyt berhelt a Brabus 1

Bár a Crawler, azaz mászó (a név alighanem a sziklák és dűnék leküzdésének képességére utal) úgy néz ki, mint egy Mercedes G-osztály, teljesen egyedi csővázra épül, amely egyben bukókeretként is szolgál és a motort is óvja.

Brutális buggyt berhelt a Brabus 291

Ez a szerkezet, no meg a szénszálas és alumíniumpanelek széles körű alkalmazása csaknem két tonna alá (egészen pontosan 2065 kilogrammra) szorította le a behemót tömegét, így az 3,4 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet.

Brutális buggyt berhelt a Brabus 292

Sem ajtók, sem ablakok nincsenek, sőt, tetőoszlopok és tető sem. Az utóbbi helyett egy karbon kompozit árnyékolóidom borul az utasok fölé: ebben azért találtak helyet légbefúvó csatornáknak, hogy a hátul ülők se süljenek meg, és kiegészítő fényszórókat is szereltek a konstrukcióra.

Brutális buggyt berhelt a Brabus 293

Már csak az alapvető karosszériaelemek hiánya miatt sem mehet közútra a Crawler, de nem is aszfaltra optimalizálták a futóművét: a portálhidaknak köszönhetően 53 centiméteres a szabad hasmagasság, az állítható rugóstagok 16 centiméteres rugóutakat biztosítanak.

Brutális buggyt berhelt a Brabus 294

Mindez a vaskos terepabroncsokkal együtt megmagyarázza, hogy miért korlátozták 160 km/órában a Crawler végsebességét. A 100 literes üzemanyagtartály ellenére a brutális motor, amúgy sem tesz lehetővé hosszú kirándulásokat.

Brutális buggyt berhelt a Brabus 295

Nem csak a sebességet korlátozták: a négy karbonvázas versenyüléssel szerelt szörnyetegből a következő három év során mindössze tizenöt darabot fognak gyártani, egyenként nettó 749 ezer eurós (286 millió forintos) indulóáron.

Brutális buggyt berhelt a Brabus 296

Az üléseket a Brabus sporthajóiról kölcsönzött, a környezeti hatásoknak ellenálló, speciális anyag borítja, a műszerezettség legfontosabb eleme a tereprali-versenyekre fejlesztett navigációs berendezés, az utasok fedélzeti kommunikációs rendszeren keresztül beszélgethetnek egymással.

Brutális buggyt berhelt a Brabus 297

Alább videón is megtekintheted a Brabus brutális örömautóját. Ha nem indul el automatikusan a lejátszás , kattints a képre!

a videó a hirdetés után indul