Egyre gyakrabban mutat be különleges megrendelésre készülő, egyetlen példányban legyártott modelleket a Ferrari. Ez csak napjaink tömegtermeléshez szokott szemével nézve szokatlan; hatvan-nyolcvan-száz évvel ezelőtt magától értetődő volt, hogy a tehetős vásárlók egyedi karosszériát rendelnek egy bevált műszaki alap köré.
Ez a bázis jelen esetben az F8 Tributo, és az autó általános formavilága nem is hagy efelől kétséget. Ugyanakkor a dizájnerek – akik mindvégig szorosan együttműködtek az ügyféllel – átrajzolták a fényszórókat, és ebből következően áthelyezték a fékekhez hűtőlevegőt szállító beömlőnyílásokat. A hűtőmaszk és a hűtőradiátorokhoz vezető légbevezetők sem úszták meg eredeti formájukban, a Ferrari 3D nyomtatóval készítette el az új idomokat.
Az új orrkialakítás a grafikai elemeket is meghatározta; egyértelmű az átmenet az ablakok és a motorburkolat feketéje, illetve a fényezett felületek között. Az oldalablakok egyébként kisebbek lettek, a hátsó szélvédőt pedig teljes egészében törölték a programból, így még erőteljesebb az autó megjelenése.
A hosszabb hátsó túlnyúlás segít csökkenteni a felhajtóerőt, illetve helyet teremtett ahhoz, hogy közvetlenül az oldalablakok mögött helyezzék el a turbófeltöltő töltőlevegő-hűtőjét.
Az utastérben nincsenek funkcionális változások, ugyanakkor egyedi Alcantara-borítást kaptak az ülések és számos egyéb felület: a fekete kárpit lézerrel perforált felületén a karosszéria színével azonos narancssárga tónus üt át. A hűtőrács méhsejtmotívuma a kárpitokon és a küszöbön is visszaköszön, a kárpitozatlan felületeket matt szénszálas kompozit borítja.
Alább videón is megnézheted a Ferrari hiperlimitált újdonságát. Ha nem indul magától a lejátszás, kattints a képre!