Viszonylag megfizethető elektromos járműveket kíván 2025-től forgalomba hozni a Tata Motors. Ezek látványos előfutára a Tata Avinya, amely a modern villanyautókhoz hasonlóan nemcsak csekély szénlábnyomával, hanem irdatlan helykínálatával is hódít.

A gyerekek utálnák ezt az autót 1

Tervezői szerint a katamaránok formavilága ihlette az Avinya tanulmányautót, amely a prémium ferdehátú modellek sportos karakterét a szabadidőjárművek szabadságérzetével és sokoldalúságával, valamint a buszlimuzinok funkcionális tágasságával társítja – ezt nem mi mondjuk, hanem a gyártó.

Az orrkialakítás jellegzetes fénykarakterét alighanem átemelik majd a sorozatgyártásba, a kétfelé nyíló oldalajtókat viszont nem, de konvencionális B oszloppal is nyilván nagyon tágas marad az autó.

A gyerekek utálnák ezt az autót 41

Az utastérben kifejezetten egyszerű formákat találunk, ami ráerősít a térérzetre. Kezelőszervből nincs sok, a funkciók többsége hangvezérléssel működtethető. Az Avinya napjaink legerősebb trendjével is szembemegy: hiányoznak belőle ugyanis a monitorok és kijelzők – a tervezők szerint ez fontos ahhoz, hogy stresszmentes, a szellemet felszabadító utazási élményt biztosíthassanak. Elméletben minden modern szülő üdvözli ezt a kezdeményezést, más kérdés, hogy a gyerekeknek mennyi időre volna szükségük, hogy megszokják a képernyőmentes életet.

A gyerekek utálnák ezt az autót 42

Az új generációs, kis tömegű anyagok felhasználásával, modern energiagazdálkodási és elektronikai megoldásokat alkalmazva létrehozott Avinya várható hatótávolságáról nincsenek információk, annyit viszont elárultak, hogy rendkívüli teljesítménnyel tölthető: 30 perc alatt legalább 500 kilométerre elegendő elektromos energiát vehet magához – természetesen, ha a töltő-infrastruktúra ezt 2025-re lehetővé teszi.

A gyerekek utálnák ezt az autót 43