Ha csak a számokhoz ragaszkodunk, a Bentley Bentayga Extended Wheelbase 2500 alkatrész módosításával összesen 180 mm-rel nagyobb tengelytávot, és az ahhoz társuló extra kényelmet kínál. A cég azonban kihasználta az alkalmat, és olyan kényelmi technológiákat, illetve megoldásokat zsúfolt az autóba, amelyek az extra arasznál jóval többet tesznek a komfortszint növeléséért.
A Bentley eleve a Mulsanne spirituális utódjaként emlegeti az új modellt, és ehhez méltó funkciókkal vértezte fel. Hogy mekkora potenciál van a luxusmodell hiperluxus változatában, jól jelzi, hogy a várakozások szerint az új verzió adja majd a modell eladásainak 45 százalékát.
A tengelytáv 2995-ről 3175 mm-re nőtt, az autó hossza eléri az 5322 mm-t. A B oszloptól előre nincs változás, illetve annyi, hogy 125 mm-rel hátrébb csúszott a panoráma napfénytető. Hátul viszont olyan világelső technológiák teszik feledhetetlenné az utazást, mint a világelső automata klímaszabályozás, vagy a minden létezőnél fejlettebb komfortülések, amelyek az imént említett automata klíma szenzorai mellett önműködő testtartás-szabályozó funkciót is kínálnak.
Ha nem az alapkivitelű 2+1 kiosztású hátsó üléspadot kérjük (ami azért 16 irányban állítható motorosan), két különálló fotelt kapunk. Ezek támlája pihenő üzemmódban 40 fokos szögig hátra dönthető; ilyenkor az első utasülés előre csúszik, és lebillen belőle egy bőrkárpitozású lábtartó.
Létezik üzleti üzemmód is, amely meredekre állítja a támlát, hogy hatékonyan tudjon dolgozni az utas. Az ülés érzékeli az utas testhőmérsékletét, valamint a bőr nedvességét, és ennek alapján eldönti, hogy fűtsön, szellőztessen, vagy mindkét funkciót bekapcsolja. A testtartás-szabályozás 177 ponton méri a test által az ülésfelületre kifejtett nyomást, és minimális mértékben módosítja az üléshelyzetet, megelőzve az elgémberedést. 180 perc leforgása alatt 177 módosítást végez a rendszer, azaz gyakorlatilag folyamatosan mozgatja a testet.
A Bentayga EWB üléseit minden eddiginél igényesebb öltésekkel varrták, a steppelés rombuszmintái az ülések középvonalától kifelé folyamatosan egyre hosszúkásabbak lesznek, emlékeztetve az utast, hogy nyújtott tengelytávú autóban ül.
Szintén újdonság az opciós ajtóbetét, amelyben 0,07 mm vastagságú fémlemezből kialakított mintát ragasztanak a fadekorra, majd az egészet együtt lakkozzák le. Újdonság még az ajtók puha borításának perforációiból áradó hangulatvilágítás, de egyebek is akadnak – mivel a Bentley szerint 24 milliárd különböző beltéri variáció elképzelhető, ezek tételes ismertetésétől eltekintünk.
Műszaki innováció az elektronikusan vezérelt összkerékkormányzás, így a hosszabb tengelytáv ellenére 7%-kal szűkebb körön, 11,8 méteren fordul az autó, mint az alapkivitelű Bentayga. A 48 V-os aktív oldaldőlés-korlátozó rendszer alapfelszerelés.
Bevezetéskor a 4.0 V8-as motorral lesz elérhető a Bentayga EWB; az 550 lóerős erőforrás 290 km/óra végsebességet, illetve 4,6 mp-es 0-100 km/óra gyorsulást tesz lehetővé.
Ha videón is megnéznéd a Bentley Bentayga EWB modellt, kattints ide!