Két 500 lóerő feletti hajtáslánccal, új generációs vázszerkezettel és innovatív futómű-technológiákkal emeli a tétet a Range Rover Sport, a márka sportos zászlóshajója.

Az alapokat az MLA -Flex platform adja, amely szelektíven alkalmazott fémötvözetekből épül fel, és nemcsak harmadával nagyobb torziós szilárdsággal bír, mint a közvetlen előd, de a helykihasználása is jobb: az utasoknak nemcsak több hely jut, de kényelmesebben is ülhetnek.

Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 1

Ezt egészíti ki a módosítható kamratérfogatú (azaz igény szerint sportosan vagy kényelmesen rugózó), a nyomvonal változásaihoz navigációs adatok alapján előre alkalmazkodó légrugózás, az aktív kanyarstabilizátor, amely villanymotor segítségével tartja egyenesben a karosszériát, az összkerékkormányzás, a továbbfejlesztett offroad-tempomat, és egy sor további futómű-technológia.

A kényelmet továbbfejlesztett ülések, különösen hatékony légszűrőrendszer, motoros ajtóbehúzó, valamint a négy fejtámaszba beépített aktív zajcsillapító rendszer fokozza. A csúcskivitelű audiorendszer 29 hangszóróval szórakoztat. Az infotainment-rendszer ívelt kivitelű, 13,1 colos képernyőt kapott, a digitális műszeregység 13,7 colos.

Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 77

Akármilyen nagy, a Range Rover Sport meglepően áramvonalas: a 0,29-es Cw-értékhez módosított fenéklemez-burkolat, az ajtókba süllyedő kilincsek, illetve a karosszérialemezekkel egy síkban illesztett ablaküvegek járulnak hozzá. A modell hátsó légterelője nagyobb, mint amit a Range Rover valaha, bármely utcai típusára szerelt – és ha már a legeknél tartunk, fényszóróból sem kapott még ilyen keskenyet egyetlen márkatárs sem.

Hajtásláncból összesen nyolcfélét kínál a Range Rover Sport. A 3,0 literes, soros hathengeres dízel- és benzinmotorok mind 48 V-os mild hibrid technológiát alkalmaznak. A dízelek 249, 300 vagy 350 lóerősek lehetnek, mindegyikhez 7,4 literes átlagfogyasztást ad meg a gyár. A benzinmotor 360 vagy 400 lóerős kivitelben választható. Az új csúcsmotor az 530 lóerős 4.4 V8 Twin Turbo, 4,5 mp-es 0-100 km/óra gyorsulással.

Minden porcikájában többet nyújt az új Range Rover Sport 78

A szintén 3.0 literes, sorhatos plug-in hibrid kétféle teljesítményszinten, 440 vagy 510 lóerővel elérhető. Mindkettő nettó 31,8 kWh kapacitású akkumulátort és 105 kW-os villanymotort alkalmaz, tisztán elektromos hatótávolságuk a hivatalos mérések szerint 113 km, ami a gyár szerint a gyakorlatban 88 kilométer körüli értéket ígér. A gyengébbik verzió 5,8, az erősebbik 5,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, tisztán elektromos üzemben akár 140 km/órával suhanhatunk.

Nézd meg a vadonatúj Range Rover Sport gyári videóit: kattints ide!

Itt pedig a modell premierjét kísérő, eszement kaszkadőr mutatványt tekintheted meg.