„A mai napon meghoztunk egy nehéz, de szükséges döntést, amivel felelősségteljesen gondoskodhatunk 45 ezer oroszországi alkalmazottunk sorsáról és fenntarthatjuk a Renault-csoport teljesítményét” – mondta Luca de Meo, a cégcsoport vezérigazgatója, miután a vállalat igazgatótanácsa egyhangúlag megszavazva a Renault oroszországi érdekeltségeinek eladását.
A vállalat március 23-án függesztette fel oroszországi tevékenységeit, és már akkor elkezdték vizsgálni az összes lehetséges opciót. Ezek közül a kivonulást választották, így a Renault Oroszország (Рено Россия) vállalatban birtokolt tulajdonrész 100%-át Moszkva városának adták el, míg az Avtovazban birtokolt, 67,69 százalékos többségi tulajdonrészt az oroszországi központi autó- és motorkutatási és fejlesztési intézet, a NAMI (Центральный научно-исследовательский автомобильный и автомоторный институт) vásárolja meg.
A vételárat nem tette közzé a Renault-csoport, ám az orosz kereskedelmi minisztérium korábbi tájékoztatása alapján úgy tűnik, mindkét tranzakcióban jelképes 1-1 eurót (380-380 forint) fizettek a Renault részvényeiért.
A megállapodásnak része, hogy a Renault hat éven belül, bizonyos feltételek teljesülése esetén visszavásárolhatja most eladott tulajdonrészeit.
A Renault Oroszország a Renault Arkana és Kaptur szabadidőjárműveket (utóbbi nem azonos az általunk ismert Captur modellel), valamint a Dacia Duster, Sandero és Logan típusokat gyártja Renault márkanév alatt.