Miután a napokban kiszivárogtak a fotók, a BMW hivatalosan is bemutatta a 3-as széria megújult tagjait, a kombit és a szedánt.

Nincs már kézi váltó az új BMW 3-asban 1

A legfeltűnőbb az orrkialakítás változása. A LED-es fényszórók jóval keskenyebb házban kaptak helyet, a nappali fények az alsó ívről a fölsőre költöztek. A hűtőmaszk keretét finoman módosították, de új a rácsozat, alatta pedig új, sportosabb kidolgozású légbeömlőkön keresztül kapnak hűtőlevegőt a fékek.

Hátul megnövelt (90 vagy 100 mm átmérőjű) kipufogóvégcsövek, új kialakítású diffúzor és keskeny lámpatestek fogadnak, a keréktárcsák immár minden kivitelnél legalább 17 colosak.

Nincs már kézi váltó az új BMW 3-asban 87

Balra a megújult, jobbra az eredeti BMW 3-as

Új rajzolatú elemeket tartalmaz az M Sport optikai csomag, továbbá megjelenik a kínálatban az M Sport Pro csomag, amely az M Sport és a Performance kivitelek fölé sorol be, és többek között piros féknyergekkel szerelt sportos fékrendszert is kínál.

Az utastérben a BMW elektromos modelljeiről és új zászlóshajóiról már ismert, ívelt képernyők fogadnak, a 12,3 colos digitális műszeregység és a 14,9 colos központi kijelző egyetlen egységet alkot. Az automata sebességváltó karja helyett a padlókonzolba simuló kapcsolóval választhatjuk ki a menetirányt.

Nincs már kézi váltó az új BMW 3-asban 88

Alapfelszerelés a hangvezérléssel kezelhető, háromzónás klímaberendezés, az újdonságok sorában említést érdemel még az automatikusan elsötétedő visszapillantó tükör, a tárolási csomag, valamint az első és hátsó parkolóradar. Mostantól minden esetben alapfelszerelés a BMW Live Cockpit Plus (azaz az imént említett digitális műszeregység), amely a BMW Maps navigációs rendszert is magában foglalja.

A hajtáslánc-kínálat nem változott; a szedán három, a kombi négyféle plug-in hibrid egységgel érhető el, emellett négy- és hathengeres benzin- és dízelmotorok is kérhetők, a négyhengeres benzinesek kivételével mind 48 V-os mild hibrid kivitelben. A teljesítménytartomány 150-374 LE. Mostantól minden motorhoz nyolcfokozatú dupla kuplungos sebességváltó jár.

Nincs már kézi váltó az új BMW 3-asban 89

Tovább bővült a szériakivitelű és opciós vezetőtámogató rendszerek sora, a most bemutatkozó, 8. generációs fedélzeti operációs rendszer pedig szélessávú (5G) kapcsolódást, gyors reakciókat és intuitív kezelhetőséget ígér.