A Ferrari még három évvel ezelőtt kérte fel együttműködésre a Cool Hunting online magazint, amely a kultúra, a formatervezés és a technológia metszéspontjában születő csodákról számol be olvasóinak. Ők tervezték meg ezt az egyetlen példányban elkészített Ferrari Romát, amelynek minden részletét a tradicionális japán kézműves kultúra ihlette.
Ma már csak öt hagyományos farmon állítják elő azt az indigófestéket, amely egy különleges növény erjesztett terméséből, valamint lúg, szaké és mészkő keverékéből készül, és amelyet elsősorban antibakteriális tulajdonságai miatt használtak előszeretettel ruhaneműk és ágyneműk festésére – az esztétikai élmény csak később társult ezekhez az anyagokhoz.
Ez az indigókék szín határozza meg a Ferrari Roma itt bemutatott, egyedi példányát, nem csak kívül, de belül is, ahol a 300 éve kidolgozott szakiori technikával készített üléskárpitokat színezték vele. Elnyűtt kimonókat bontanak le szövetszáljaikra, majd ezekből új pamutszálak bevonásával állítanak elő új textilt. Ennek a Ferrarinak az utasteréhez egy 75 és egy 45 éves kimonót használtak fel, ám pamut helyett nagy szakítószilárdságú szintetikus szálakat alkalmaztak, így az indigóval és sárral készített „Amami Osima Cumugi” festékkel színezett üléshuzat rendkívül ellenálló, mégis hitelesen tiszteleg a múlt kézművesei előtt.
Ennél is különlegesebb az autó tetőkárpitja, amelyet indigó festésű bőrből fontak: egy bőrdarab egyszínű kezelést kapott, egy másikra viszont festés előtt viasszal nyomtattak mintákat, ami megint csak egy klasszikus, 1200 éves japán kézműves technika. Az így előkészített bőröket aztán olasz mesterek vágták fel vékony csíkokra, hogy megfonják belőle az autó teljességgel egyedi tetőkárpitját. Az ajtók belső kilincseit fekete bőrcsíkokkal fonták be, mint a szamurájok kardjának, a katanának a markolatát.
Az indigókék mellett a réz az autó másik domináns árnyalata. A tónust egy hatodik generációs teásdoboz-készítő família termékei ihlették: a szín nemcsak a keréktárcsákon, de a padlókonzolon, az ajtókon és a sebességváltó kezelőfelületén is megjelenik. Szintén rézszínű a kamon: egy japán családi szimbólum modern interpretációja, amelyben az ezer évvel ezelőtt használt ökrös szekerek kereke a Ferrari Roma V8-as motorját jelképező, dugattyú alakú küllőkkel jelenik meg.
A grafikát nyolc hullámforma kíséri – a nyolcas amúgy szerencsés szám a japán kultúrában (fun fact: ezért hívják Toyotának a Toyotát, mert azt nyolc ecsetvonással kell leírni, nem úgy, mint a cégalapító Toyoda családnevét.)
A 620 lóerős Roma ezen különleges példánya a Ferrari Tailor Made program keretében valósult meg, és az autógyártó standjának egyik fő látványossága a jelenleg is tartó New York-i dizájnhéten.