Ola Källenius, a Mercedes-Benz igazgatótanácsának elnöke egy franciaországi fórumon elmondta, hogy a jövőben a beruházások több mint háromnegyedét a legnagyobb profitot ígérő városi terepjárókra, limuzinokra fordítják – írja a Handelsblatt üzleti lap beszámolója alapján az MTI.
Így 2026-ra 60%-ra emelkedik a luxusautók, köztük az S-osztályba tartozó limuzinok, az elektromos meghajtású EQS modellek, a Mercedes-AMG-k részesedése a csoport teljes értékesítésből.
„Ami mindig is a márkánk lényege volt, az most már a stratégiánk magja is: a luxusszegmens” – idézték Källeniust, aki elmondta, hogy az üzleti modellt és a termékportfóliót még következetesebben ahhoz az alapelvhez igazítják, hogy a Mercedes-Benz csoport építse „a világ legkívánatosabb autóit”. Ugyanakkor leszögezte, hogy a mennyiség helyett a minőségre összpontosító stratégia nem vezethet további létszámleépítésekhez, és az üzemek kapacitásának jelentős kiigazításához sem.
A Handelsblatt vállalati forrásokból úgy értesült, az irányváltás többek között azt jelenti, hogy a belépő szintű Mercedeseknél – köztük a CLA-osztály modelljeinél – 2024-től hétről négy karosszériaváltozatra szűkül a kínálat.
A B-osztály modelljei teljesen kikerülnek a kínálatból, és az A-osztály is hamarosan megszűnik „a jelenlegi formájában”.
Az átalakítás eredményeképpen sokkal többet kell majd fizetni az új Mercedesekért. A belépő szintű ár 28 ezer euróról (10,9 millió forint) valószínűleg 33 ezer euró fölé emelkedik, rámutatva, hogy a stuttgarti központú vállalat a drágább modellekre összpontosítva igyekszik több nyereségre szert tenni.
Első számú üzletágában, a luxusautók és kishaszongépjárművek gyártásában (Mercedes-Benz Cars & Vans) 14 milliárd euró üzemi eredményt (EBIT) ért el tavaly a társaság, ami az egy évvel korábbi 6,8 milliárd euró bő kétszerese. Az árbevétel-arányos nyereségmutató minden korábbinál nagyobb, 12,7% volt, szemben a vállalat előrejelzésében szereplő 10-12%-kal.
A Kecskeméten autógyárat működtető társaság az előző évben leválasztotta és a frankfurti tőzsdére vitte teherautógyártó üzletágát (Daimler Truck), február elején pedig bejelentette, hogy Daimler helyett Mercedes-Benz csoport néven működik tovább.