Fontos mérföldkőhöz ért tavaly a Toyota Corolla története, nyáron ugyanis legördült az ötvenmilliomodik darab a gyártósorról a ferdehátúként, szedánként és kombiként is gyártott típusból. Az elmúlt időszakban inkább sportos Corollákkal rukkolt elő a japán gyártó, ezzel az iránnyal megy szembe a januárban bemutatott Corolla Commercial.

Alapját a kombi kivitelű Corolla Touring Sports adja, benne a hátsó üléssor eltávolításával alakították ki az 1326 literes, 425 kilogrammos teherbírású rakteret, és amellett, hogy síkpadlózatát strapabíró gumival borították be, acélfallal választották le az utastérről. Kifejezetten praktikus megoldás, hogy a raktérbe egy 12 V-os konnektort is telepítettek, így bármilyen szerszámot hozzá lehet csatlakoztatni.

Melós furgon lett a világ legnépszerűbb autójából 1

Három színben érhető el a Corolla Commercial: fehérben, Eclipse feketében és ezüstben – és ugyan egy kishaszonjárműnél nem feltétlenül a dizájn az elsődleges szempont, a Style Pack csomagot választva a lökhárítók és a küszöbök piros, fekete, illetve króm színben kontrasztdíszítést kaphatnak.

A furgon-Corollát 1,8 literes, négyhengeres benzinmotoron alapuló hibrid rendszer hajtja, ami 120 lóerős összteljesítményre, valamint 142 Nm-es maximális forgatónyomatékra képes.

Melós furgon lett a világ legnépszerűbb autójából 19

Egyelőre csak az Egyesült Királyságban forgalmazzák, ott azonban olcsóbban érhető el, mint a Corolla Touring Sports: 26 510 fontot kérnek el érte, ami átszámítva több mint 12 millió forinttal egyenlő. Cserébe 3 évre vagy 96 560 kilométerre (60 000 mérföld) szóló garanciát is kínál az importőr, ami a hivatalos Toyota-márkakereskedésben történő éves nagyszervizeléssel további 12 hónappal vagy 16 093 kilométerrel bővíthető (10 000 mérföld), legfeljebb 10 évig vagy 160 934 kilométerig (100 000 mérföld).