A főváros tervei szerint Budapest északi részén egy olyan új híd épülhet, amit akár autósok is használhatnak. Az úgynevezett Aquincumi híd kapcsán öt tervet mutatott be a főváros.

Az „A” változat egy kétszer kétsávos út egészen az M3-as bevezetőtől a 10-es útig. Ez a legforgalmasabb terv, a hídon naponta közel 35 ezer jármű haladna át. Összehasonlításképpen, a belvárosi Margit hídon napi 53 ezren haladnak át – írta az ATV.

A „B” opcióban csak a hídon és környékén volna kétszer kétsávos az út, a „C” opcióban pedig egyszer egy sáv szerepel, azonban külön buszsáv lenne a hídon. A „D” változat csak az M3-as bevezetőtől a Szentendrei útig terjedne, a hídon egy külön buszsávval. A „K” változat csak Újpest-Városkaputól a Szentendrei útig haladna, és a hídon mindössze buszok, és a többi tervhez hasonlóan biciklisek és gyalogosok közlekedhetnének. Ez utóbbi terv azonban nem térülne meg.

Az érintett kerületek polgármesterei jelenleg nem tudják támogatni a híd megépítését. Kiss László óbudai és Déri Tibor újpesti polgármester mindenekelőtt az M0-s körgyűrű befejezését szeretné.

„Jelen formájában egyik tervet sem tudjuk támogatni. Ennek roppant egyszerű oka az, hogy a kerületek legégetőbb problémáinak nem része az Aquincumi híd, az M0-s körgyűrű problematikája feszít bennünket. A határozott álláspontunk az, hogy nem szeretnénk több forgalmat Újpestre, márpedig az öt bemutatott terv közül négy esetében abszolút a forgalom megnövekedésére lehet számítani” – magyarázták a polgármesterek.

Abban is egyetért mindkét polgármester, hogy annak a változatnak, ahol a gyalogosokon és a bicikliseken kívül csak a tömegközlekedés használhatná a hidat, nincs értelme. Azért sem tudják feltétlen támogatni a híd megépítését, mert így a Népsziget zöld felületére beton kerülne.