2020-ban nem kevesebb mint 400 bejelentett káresemény történt naponta a casco biztosítással rendelkező hazai autósokkal – a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) adatai szerint.
Ez azt jelenti, hogy minden nap átlagosan négypercenként érte valami baj a cascós ügyfeleket, ami után a biztosító fizetett helyettük. Méghozzá nem is keveset: az Union Biztosítónál például a töréskárokra kifizetett átlagos összeg elérte a félmillió forintot 2021-ben.
A casco a kárgyakoriság és a kárösszegek miatt nem olcsó: a havi átlagdíja tízezer forint körül mozog. Persze az, hogy mennyibe fog kerülni, rengeteg mindentől függ, például, hogy:
- milyen autóra kötnek biztosítást,
- mióta vezet balesetmentesen a szerződő,
- hogyan, hol és milyen gyakran használják az autót.
Jelentős összeget lehet spórolni azzal, ha a casco bónuszt a kötelező biztosítás alapján határozzák meg, persze csak akkor, ha ez kedvezőbb besorolást jelent. Akár tíz százalékkal is csökkenthető a casco díja, ha nem havi vagy negyedéves részletekben, hanem egyben fizetik be az éves díjat. Szintén elérheti a tíz százalékot a távfelügyeleti rendszerrel felszerelt autók cascójának díjára adott kedvezmény.
Olcsóbb lesz a casco akkor is, ha a szerződő hajlandó mélyebben a zsebébe nyúlni baj esetén, azaz bevállalja a magasabb önrészt.