A Rolls-Royce pontosan egy évvel ezelőtt mutatta be a hiperexkluzív Boat Tail modellt, amelyből az eredeti tervek szerint mindössze három darab készül, mindegyik egy-egy konkrét ügyfél számára, teljes egészében annak egyéni szeszélyeihez és kedvéhez igazodva.
Most elkészült a második csónakfarú Rolls-Royce, és részletmegoldásaival a cég alighanem minden eddigi alkotását beárnyékolja – a márka kézműves mesterei legalábbis azt nyilatkozták, hogy még soha nem kaptak ilyen összetett feladatot.
A tulajdonos értelemszerűen lelkes és hozzáértő gyűjtője a különleges automobiloknak, ám ezúttal egy másik szenvedélyét is bevonta a projektbe: a család ugyanis igazgyöngyökkel kereskedik, az ügyfélnek pedig jelentős személyes kollekciója van a természet ezen csodálatos alkotásaiból.
Az első megbeszélésre négy különleges gyöngyházzal érkezett a kliens: ezek adták az ihletet a speciális, többszínű, irizáló fényezéshez. A barna motorházfedél festését is bronz-, illetve aranyszínű szemcsékkel bolondították meg, míg a küszöböt alkotó kompozit anyagba rózsaarany szálakat szőttek. Szintén rózsaarany tónusú az egyetlen alumíniumtömbből mart hűtőmaszk ormán szárnyaló Emily.
Szerkezetileg nincs változás: a csomagtartó helyén speciális piknikrekeszeket alakítottak ki, amelyek egy-egy középre felnyíló diófa fedél alatt rejtőznek.
Az utastérben a külső színek és anyagok köszönnek vissza. A bőrkárpitok is gyöngyházfényben ragyognak, a padlókonzolt rózsaarannyal sávozott diófa borítja. A műszerfal szándékosan minimalista kidolgozást kapott, hogy annál inkább érvényesülhessen a központi óra. Ennek számlapja konkrétan gyöngyházból készült, ahogy a kapcsolók és a műszerlapok is – természetesen az ezekhez felhasznált kagylóhéjat is az ügyfél bocsátotta a Rolls-Royce rendelkezésére.