A Nissan idén nyáron megkezdi a hibrid Juke forgalmazását. Ennek örömére a legkevésbé kiszámíthatót lépte meg a márka: modern benzin-elektromos hajtásláncát a Juke egy különleges kivitelű, terepralikra felkészített példányába építette be.
A Nissan Juke Hybrid Rally Tribute így a szokásosnál jóval harsányabb, figyelemfelhívóbb formában tálalja a 94 lóerős benzinmotort 49 lóerős hajtó villanymotorral és 20 lóerős indítómotor/generátorral társító hibrid hajtásláncot. Ennek legérdekesebb vonása az a körmös tengelykapcsolót alkalmazó sebességváltó, amelynél a hajtó és hajtott tengelyek fordulatszámát a villanymotorok hangolják össze, és amely a belső égésű motor erejét négy, a villanymotorokét pedig kettő fokozatban engedi a hajtott kerekek felé.
Ennek pontos működéséről várhatóan a hajtáslánc nyári premierje alkalmával ad tájékoztatást a gyár. A szériamodell sem lehet azonban izgalmasabb a most bemutatott rali-versenyautónál, amelyben az 1971-es kelet-afrikai Szafari-ralin sikerrel részt vevő Datsun 240Z stíluselemei köszönnek vissza.
Az autó – ahogy a korábban bemutatott előzetesen is láthattuk – kibővített kerékíveket kapott, hogy elférjenek a hatalmas kerekek és a 265/70 R16 méretű abroncsok, a tetőn és a feketére fényezett motorházfedélen kiegészítő reflektorok kaptak helyet. A 11-es rajtszám és az egykori szponzorok matricái szintén az ötven évvel ezelőtti versenyautót idézik, az első és hátsó kötények alatt fenékvédő lemezeket helyeztek el. A rugóutakat megnövelték.
Az utastérben csővázas bukókeret szolgálja a biztonságot és a karosszéria merevítését. A hátsó üléseket kiszerelték, ezek helyén, illetve a csomagtartóban utaznak a pótkerekek. A biztonsági övek négypontosak. Emellett versenyspecifikációjú tűzoltó berendezés, belső kommunikációs hálózat, Alcantara kormánykerék, valamint magasra emelt, hidraulikus kézifék is helyet kapott az autóban, mutatva, hogy többről van szó egyszerű optikai tuningnál.