A Nissan idén nyáron megkezdi a hibrid Juke forgalmazását. Ennek örömére a legkevésbé kiszámíthatót lépte meg a márka: modern benzin-elektromos hajtásláncát a Juke egy különleges kivitelű, terepralikra felkészített példányába építette be.

Versenyautót épített cuki városi autójából a Nissan 1

A Nissan Juke Hybrid Rally Tribute így a szokásosnál jóval harsányabb, figyelemfelhívóbb formában tálalja a 94 lóerős benzinmotort 49 lóerős hajtó villanymotorral és 20 lóerős indítómotor/generátorral társító hibrid hajtásláncot. Ennek legérdekesebb vonása az a körmös tengelykapcsolót alkalmazó sebességváltó, amelynél a hajtó és hajtott tengelyek fordulatszámát a villanymotorok hangolják össze, és amely a belső égésű motor erejét négy, a villanymotorokét pedig kettő fokozatban engedi a hajtott kerekek felé.

Versenyautót épített cuki városi autójából a Nissan 65

Ennek pontos működéséről várhatóan a hajtáslánc nyári premierje alkalmával ad tájékoztatást a gyár. A szériamodell sem lehet azonban izgalmasabb a most bemutatott rali-versenyautónál, amelyben az 1971-es kelet-afrikai Szafari-ralin sikerrel részt vevő Datsun 240Z stíluselemei köszönnek vissza.

Versenyautót épített cuki városi autójából a Nissan 66

Az autó – ahogy a korábban bemutatott előzetesen is láthattuk – kibővített kerékíveket kapott, hogy elférjenek a hatalmas kerekek és a 265/70 R16 méretű abroncsok, a tetőn és a feketére fényezett motorházfedélen kiegészítő reflektorok kaptak helyet. A 11-es rajtszám és az egykori szponzorok matricái szintén az ötven évvel ezelőtti versenyautót idézik, az első és hátsó kötények alatt fenékvédő lemezeket helyeztek el. A rugóutakat megnövelték.

Versenyautót épített cuki városi autójából a Nissan 67

Az utastérben csővázas bukókeret szolgálja a biztonságot és a karosszéria merevítését. A hátsó üléseket kiszerelték, ezek helyén, illetve a csomagtartóban utaznak a pótkerekek. A biztonsági övek négypontosak. Emellett versenyspecifikációjú tűzoltó berendezés, belső kommunikációs hálózat, Alcantara kormánykerék, valamint magasra emelt, hidraulikus kézifék is helyet kapott az autóban, mutatva, hogy többről van szó egyszerű optikai tuningnál.

Versenyautót épített cuki városi autójából a Nissan 68