A 110-es sorozatéval azonos tengelytávval, ám hátul jelentősen, 34 centiméterrel megnövelt túlnyúlással mutatkozott be a Defender 130, a széria legnagyobb tagja. A modell elsődleges ütőkártyája az összes üléssoron tágasabbnak mondott férőhely, azonban a gyár úgy döntött, luxusverzióként adja el a hátulra szerelt pótkerékkel együtt 536 cm hosszú terepjárót.

Óriási luxusverzió készült az ikonikus terepjáróból 1

Az újdonság ezért alapfelszerelésként kínál egy sor olyan tételt, ami eddig opciós volt (vagy csak a V8-as csúcsmotorral volt elérhető), illetve vadonatúj opciókat is bevezettek.

Az utóbbiak közül értelemszerűen a nyolcülésesség a legfontosabb: a második sori üléseket ledöntve és előrehúzva juthatunk be leghátulra, ahol három teljes értékűnek mondott ülőhely vár. Mindkét hátsó üléssor a padlóba hajtható, de értelemszerűen nagyobb a csomagtartó, ha öt üléssel rendeljük meg a Defender 130-ast (a pontos értékek a táblázatban megtalálhatók.)

Óriási luxusverzió készült az ikonikus terepjáróból 77
Óriási luxusverzió készült az ikonikus terepjáróból 78

Szintén rendelhető négyzónás klímaberendezés, amely a leghátsó soron utazók számára is lehetővé teszi a befúvás és a hőfok független szabályozását. Van még egy sor légminőséget javító berendezés is.

Alapáras az elektronikus vezérlésű légrugózás, amivel menet közben és álló helyzetben is variálhatjuk a hasmagasságot. Szintén nem kérnek külön pénzt a nagyobb, 11,4 colos érintőképernyővel szerelt infotainment-rendszerért, sem a dupla napfénytetőért.

Óriási luxusverzió készült az ikonikus terepjáróból 79

Mostantól minden Defenderen alapáras az eltolható panorámatető, a 130-as azonban a harmadik üléssor fölé is kapott egy kisebb, rögzített üvegpanelt. A kettő között sötétített panelt találunk, így optikailag összefüggő a tetőlemez.

Ugyancsak most jelent meg, de az összes Defenderhez jár az automatikus nyitás és zárás, ami a jeladó közeledését érezve magától oldja a központi zárakat, távolodáskor pedig kérdés nélkül reteszel.

Óriási luxusverzió készült az ikonikus terepjáróból 80

Újdonság még egy elegáns piros fényezés, továbbá egy ezüst dekorelemeket világos fabetétekkel kombináló optikai csomag. Semmi extra nincs ellenben a motorválasztékban. Sőt, ellenkezőleg: sem a plug-in hibrid, sem a V8-as nem elérhető első körben. Piactól függően legfeljebb két benzinmotor és két dízel közül választhatnak a vevők; mindegyik soros hathengeres, háromliteres, és mindegyik 48 V-os mild hibrid rendszerű.

Óriási luxusverzió készült az ikonikus terepjáróból 81

A benzinesek 400 és 300 lóerősek, és 6,6, illetve 8,0 másodperc alatt gyorsulnak 100 km/órára. A dízelek maximális motorteljesítménye 250 vagy 300 lóerő, álló helyzetből 8,9, illetve 7,5 mp kell nekik, hogy elérjék a 100 km/órát. Az összkerékhajtás és a nyolcfokozatú automata váltó nem kérdés.

Óriási luxusverzió készült az ikonikus terepjáróból 82

  DEFENDER 130 DEFENDER 110
(légrugóval)
Hosszúság,
pótkerékkel (mm)
5018 4758
Szélesség, behajtott
tükrökkel (mm)
2008 2008
Magasság (mm) 1970 1967
Tengelytáv (mm) 3022 3022
Fordulókör, padkák
között (mm)
12,84 12,84
Túlnyúlás, elöl
(mm)
845 845
Túlnyúlás, hátul,
pótkerékkel (mm)
1491 1151
Terepszög,
első* (fok)
37,5 37,5
Terepszög,
hátsó* (fok)
28,5 40
Terepszög,
középső* (fok)
27,8 27,8
Szabad hasmagasság*
(mm)
290 291
Gázlómélység
(mm)
900 900
Max. tetőterhelés,
dinamikus/statikus
(kg)
168/300 168/300
Max. vontatható
tömeg (kg)
3000 3500
Max. terhelhetőség
(kg)
750 / 800** 900
Csomagtartó,
3 üléssor (l)
389 231
Csomagtartó,
2 üléssor (l)
1232 / 1329* 916 / 972*
Csomagtartó,
1 üléssor (l)
2291 / 2516* 2233 / 2277*
* a futóművet offroad-magasságba emelve
** ötüléses kivitel esetén

Óriási luxusverzió készült az ikonikus terepjáróból 83

A modellt bemutató videókért kattints ide!