A 110-es sorozatéval azonos tengelytávval, ám hátul jelentősen, 34 centiméterrel megnövelt túlnyúlással mutatkozott be a Defender 130, a széria legnagyobb tagja. A modell elsődleges ütőkártyája az összes üléssoron tágasabbnak mondott férőhely, azonban a gyár úgy döntött, luxusverzióként adja el a hátulra szerelt pótkerékkel együtt 536 cm hosszú terepjárót.
Az újdonság ezért alapfelszerelésként kínál egy sor olyan tételt, ami eddig opciós volt (vagy csak a V8-as csúcsmotorral volt elérhető), illetve vadonatúj opciókat is bevezettek.
Az utóbbiak közül értelemszerűen a nyolcülésesség a legfontosabb: a második sori üléseket ledöntve és előrehúzva juthatunk be leghátulra, ahol három teljes értékűnek mondott ülőhely vár. Mindkét hátsó üléssor a padlóba hajtható, de értelemszerűen nagyobb a csomagtartó, ha öt üléssel rendeljük meg a Defender 130-ast (a pontos értékek a táblázatban megtalálhatók.)
Szintén rendelhető négyzónás klímaberendezés, amely a leghátsó soron utazók számára is lehetővé teszi a befúvás és a hőfok független szabályozását. Van még egy sor légminőséget javító berendezés is.
Alapáras az elektronikus vezérlésű légrugózás, amivel menet közben és álló helyzetben is variálhatjuk a hasmagasságot. Szintén nem kérnek külön pénzt a nagyobb, 11,4 colos érintőképernyővel szerelt infotainment-rendszerért, sem a dupla napfénytetőért.
Mostantól minden Defenderen alapáras az eltolható panorámatető, a 130-as azonban a harmadik üléssor fölé is kapott egy kisebb, rögzített üvegpanelt. A kettő között sötétített panelt találunk, így optikailag összefüggő a tetőlemez.
Ugyancsak most jelent meg, de az összes Defenderhez jár az automatikus nyitás és zárás, ami a jeladó közeledését érezve magától oldja a központi zárakat, távolodáskor pedig kérdés nélkül reteszel.
Újdonság még egy elegáns piros fényezés, továbbá egy ezüst dekorelemeket világos fabetétekkel kombináló optikai csomag. Semmi extra nincs ellenben a motorválasztékban. Sőt, ellenkezőleg: sem a plug-in hibrid, sem a V8-as nem elérhető első körben. Piactól függően legfeljebb két benzinmotor és két dízel közül választhatnak a vevők; mindegyik soros hathengeres, háromliteres, és mindegyik 48 V-os mild hibrid rendszerű.
A benzinesek 400 és 300 lóerősek, és 6,6, illetve 8,0 másodperc alatt gyorsulnak 100 km/órára. A dízelek maximális motorteljesítménye 250 vagy 300 lóerő, álló helyzetből 8,9, illetve 7,5 mp kell nekik, hogy elérjék a 100 km/órát. Az összkerékhajtás és a nyolcfokozatú automata váltó nem kérdés.
DEFENDER 130 | DEFENDER 110 (légrugóval) |
|
Hosszúság, pótkerékkel (mm) |
5018 | 4758 |
Szélesség, behajtott tükrökkel (mm) |
2008 | 2008 |
Magasság (mm) | 1970 | 1967 |
Tengelytáv (mm) | 3022 | 3022 |
Fordulókör, padkák között (mm) |
12,84 | 12,84 |
Túlnyúlás, elöl (mm) |
845 | 845 |
Túlnyúlás, hátul, pótkerékkel (mm) |
1491 | 1151 |
Terepszög, első* (fok) |
37,5 | 37,5 |
Terepszög, hátsó* (fok) |
28,5 | 40 |
Terepszög, középső* (fok) |
27,8 | 27,8 |
Szabad hasmagasság* (mm) |
290 | 291 |
Gázlómélység (mm) |
900 | 900 |
Max. tetőterhelés, dinamikus/statikus (kg) |
168/300 | 168/300 |
Max. vontatható tömeg (kg) |
3000 | 3500 |
Max. terhelhetőség (kg) |
750 / 800** | 900 |
Csomagtartó, 3 üléssor (l) |
389 | 231 |
Csomagtartó, 2 üléssor (l) |
1232 / 1329* | 916 / 972* |
Csomagtartó, 1 üléssor (l) |
2291 / 2516* | 2233 / 2277* |
* a futóművet offroad-magasságba emelve ** ötüléses kivitel esetén |
A modellt bemutató videókért kattints ide!