Továbbra is kettős stratégiát követ a BMW típusainak villamosításával. Az egyedi megjelenésű, kifejezetten elektromos hajtásra fejlesztett modellek mellett olyan villanyautókat is gyárt, amelyeken nem látszik, hogy nincs bennük belső égésű motor.
Ilyen az iX1 is, amely egyrészt a BMW első elektromos városi crossovere, másrészt az új generációs BMW X1 modellcsalád oszlopos tagja, amelyet egyszerre mutattak be a benzin- és dízelmotoros, valamint a plug-in hibrid változatokkal.
Ha videón is megnéznéd a BMW legújabb, legkisebb crossover-családját, kattints ide!
Az idén októbertől kapható újdonság elsőként két-két benzin-, illetve dízelmotorral lesz elérhető. Ezekhez minden esetben hétfokozatú, dupla kuplungos váltó csatlakozik, az első- vagy összkerékhajtású választható. Rögtön utána érkezik a címben beharangozott iX1, két plug-in hibrid verzió, továbbá még két 48 V-os mild hibrid belső égésű modell. Ezeket a típusokat mind ugyanazon a gyártósoron fogják összeszerelni, függetlenül a hajtáslánctól, ami újdonság a BMW-nél.
Az iX1 xDrive30 típus tengelyenként egy-egy villanymotort alkalmaz, ezek kombinált csúcsteljesítménye 313 lóerő (230 kW), a maximális forgatónyomaték 494 Nm. Az autó 5,7 mp alatt gyorsul 100 km/órára, egy töltéssel várhatóan 413-438 kilométer közötti távolságot tud megtenni, ám ez még nem homologizált érték. A végsebességet 180 km/órában korlátozták.
A két plug-in hibrid modell, az X1 xDrive25e és az X1 xDrive30e 245, illetve 325 lóerő csúcsteljesítményt biztosít, álló helyzetből 6,8, illetve 5,7 másodperc kell nekik, hogy elérjék a 100 km/órát. Végsebességük 190, illetve 205 km/óra. Ha tisztán villanymotorral szeretnénk velük közlekedni, azt legfeljebb 140 km/óra sebességgel tehetjük meg, 78–89 kilométeren át.
Ami a benzinmotorokat illeti, a háromhengeres, másfél literes X1 sDrive18i (136 LE, 230 Nm, 9,2 másodperc, 208 km/óra, 6,3 l/100 km) és a kétliteres, négyhengeres mild hibrid X1 xDrive23i (218 LE, 360 Nm, 7,1 mp, 233 km/óra, 6,5 l/100 km) között válogathatunk. A dízelek frontján két négyhengeres, kétliteres egységet kapunk: az X1 sDrive18d mild hibrid nélkül, 150 lóerővel, 360 Nm nyomatékkal indul útnak, 8,9 mp alatt gyorsul 0-100 km/órára, végsebessége 210 km/óra, átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,9 l/100 km. Ugyanez a blokk, de 48 V-os mild hibrid egységgel kiegészítve dolgozik az X1 xDrive23d modellben, sarokszámai 211 LE, 400 Nm, 7,4 mp, 225 km/óra, 4,8 l/100 km.
Visszakanyarodva a gyártáshoz, jó hír, hogy az összeszerelés, illetve az alkatrészek előállítása során egyaránt nagyobb arányban használnak fel zöld energiát, illetve újrahasznosított anyagokat, így a BMW X1 hajtásláncától függetlenül tisztább lesz.
Az autó határozott, erőteljes vonalakból építkezik, de az X7-esnél megismert, csíkszerű lámpatestek helyett tradicionális – bár LED-es – fényforrásokat kap. Felárért mátrix LED-es adaptív fényszóró is rendelhető, ahogy opciós a dinamikus irányjelző is.
Az alapverziók 17, az xLine és M Sport kivitelek 18 colos keréktárcsákat kapnak; utóbbiak 19, sőt, most először 20 colos kerekekkel is kérhetők. Ugyancsak opciós a 15 mm-es ültetést, adaptív lengéscsillapítást és közvetlenebb kormányművet kínáló M felfüggesztés.
Ha kívülről hagyományos is a vonalvezetése, az utastérben a BMW elektromos modelljeinél megismert formavilág és funkcionalitás fogad. Ilyen a „lebegő” padlókonzol, a keskeny műszerfal és a két kijelzőt magában foglaló, 8. generációs operációs rendszert futtató, ívelt monitorrendszer. A középkonzolon döntött okostelefon-töltő tálcát találunk, közvetett megvilágítással.
Az ülések új fejlesztésűek, bőséges a kárpit- és szerkezeti opciók választéka. Fontos újdonság a két első utas között nyíló, az összefejelést gátló középső légzsák.
A hátsó üléssor 40:20:40 arányban osztva dönthető, a támlaszög alapáron, a hosszirányú pozíció felárért állítható, a csomagtartó az ülések pozíciójától függően 540-1600 literes lehet. Ha ennél több csomag, esetleg nagyobb teher szállításában gondolkodunk, elektromos kihajtható vonóhorog is kérhető az autóhoz.
Alapfelszerelés a kétzónás klímaberendezés, a bőr sportkormány és a gyári navigációs rendszer, ahogy négy USB és kettő 12 V-os töltőaljzatot is kapunk. Rengeteg vezetőtámogató funkció jelent meg a fedélzeten, teljes körű az okostelefon-integráció, sőt, magával a telefonnal nyithatjuk is az autót.