Továbbra is kettős stratégiát követ a BMW típusainak villamosításával. Az egyedi megjelenésű, kifejezetten elektromos hajtásra fejlesztett modellek mellett olyan villanyautókat is gyárt, amelyeken nem látszik, hogy nincs bennük belső égésű motor.

Olyan autót épített a BMW, mint még soha 1

Ilyen az iX1 is, amely egyrészt a BMW első elektromos városi crossovere, másrészt az új generációs BMW X1 modellcsalád oszlopos tagja, amelyet egyszerre mutattak be a benzin- és dízelmotoros, valamint a plug-in hibrid változatokkal.

Ha videón is megnéznéd a BMW legújabb, legkisebb crossover-családját, kattints ide!

Az idén októbertől kapható újdonság elsőként két-két benzin-, illetve dízelmotorral lesz elérhető. Ezekhez minden esetben hétfokozatú, dupla kuplungos váltó csatlakozik, az első- vagy összkerékhajtású választható. Rögtön utána érkezik a címben beharangozott iX1, két plug-in hibrid verzió, továbbá még két 48 V-os mild hibrid belső égésű modell. Ezeket a típusokat mind ugyanazon a gyártósoron fogják összeszerelni, függetlenül a hajtáslánctól, ami újdonság a BMW-nél.

BMW-X1-hajt-sl-ncok

Az iX1 xDrive30 típus tengelyenként egy-egy villanymotort alkalmaz, ezek kombinált csúcsteljesítménye 313 lóerő (230 kW), a maximális forgatónyomaték 494 Nm. Az autó 5,7 mp alatt gyorsul 100 km/órára, egy töltéssel várhatóan 413-438 kilométer közötti távolságot tud megtenni, ám ez még nem homologizált érték. A végsebességet 180 km/órában korlátozták.

A két plug-in hibrid modell, az X1 xDrive25e és az X1 xDrive30e 245, illetve 325 lóerő csúcsteljesítményt biztosít, álló helyzetből 6,8, illetve 5,7 másodperc kell nekik, hogy elérjék a 100 km/órát. Végsebességük 190, illetve 205 km/óra. Ha tisztán villanymotorral szeretnénk velük közlekedni, azt legfeljebb 140 km/óra sebességgel tehetjük meg, 78–89 kilométeren át.

Olyan autót épített a BMW, mint még soha 90

Ami a benzinmotorokat illeti, a háromhengeres, másfél literes X1 sDrive18i (136 LE, 230 Nm, 9,2 másodperc, 208 km/óra, 6,3 l/100 km) és a kétliteres, négyhengeres mild hibrid X1 xDrive23i (218 LE, 360 Nm, 7,1 mp, 233 km/óra, 6,5 l/100 km) között válogathatunk. A dízelek frontján két négyhengeres, kétliteres egységet kapunk: az X1 sDrive18d mild hibrid nélkül, 150 lóerővel, 360 Nm nyomatékkal indul útnak, 8,9 mp alatt gyorsul 0-100 km/órára, végsebessége 210 km/óra, átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,9 l/100 km. Ugyanez a blokk, de 48 V-os mild hibrid egységgel kiegészítve dolgozik az X1 xDrive23d modellben, sarokszámai 211 LE, 400 Nm, 7,4 mp, 225 km/óra, 4,8 l/100 km.

Olyan autót épített a BMW, mint még soha 91

Visszakanyarodva a gyártáshoz, jó hír, hogy az összeszerelés, illetve az alkatrészek előállítása során egyaránt nagyobb arányban használnak fel zöld energiát, illetve újrahasznosított anyagokat, így a BMW X1 hajtásláncától függetlenül tisztább lesz.

Az autó határozott, erőteljes vonalakból építkezik, de az X7-esnél megismert, csíkszerű lámpatestek helyett tradicionális – bár LED-es – fényforrásokat kap. Felárért mátrix LED-es adaptív fényszóró is rendelhető, ahogy opciós a dinamikus irányjelző is.

Olyan autót épített a BMW, mint még soha 92

Az alapverziók 17, az xLine és M Sport kivitelek 18 colos keréktárcsákat kapnak; utóbbiak 19, sőt, most először 20 colos kerekekkel is kérhetők. Ugyancsak opciós a 15 mm-es ültetést, adaptív lengéscsillapítást és közvetlenebb kormányművet kínáló M felfüggesztés.

Ha kívülről hagyományos is a vonalvezetése, az utastérben a BMW elektromos modelljeinél megismert formavilág és funkcionalitás fogad. Ilyen a „lebegő” padlókonzol, a keskeny műszerfal és a két kijelzőt magában foglaló, 8. generációs operációs rendszert futtató, ívelt monitorrendszer. A középkonzolon döntött okostelefon-töltő tálcát találunk, közvetett megvilágítással.

Olyan autót épített a BMW, mint még soha 93

Az ülések új fejlesztésűek, bőséges a kárpit- és szerkezeti opciók választéka. Fontos újdonság a két első utas között nyíló, az összefejelést gátló középső légzsák.

A hátsó üléssor 40:20:40 arányban osztva dönthető, a támlaszög alapáron, a hosszirányú pozíció felárért állítható, a csomagtartó az ülések pozíciójától függően 540-1600 literes lehet. Ha ennél több csomag, esetleg nagyobb teher szállításában gondolkodunk, elektromos kihajtható vonóhorog is kérhető az autóhoz.

Olyan autót épített a BMW, mint még soha 94

Alapfelszerelés a kétzónás klímaberendezés, a bőr sportkormány és a gyári navigációs rendszer, ahogy négy USB és kettő 12 V-os töltőaljzatot is kapunk. Rengeteg vezetőtámogató funkció jelent meg a fedélzeten, teljes körű az okostelefon-integráció, sőt, magával a telefonnal nyithatjuk is az autót.