A GLC 60 mm-rel hosszabb (4716 mm), 4-gyel alacsonyabb (1640 mm) lett elődjénél. A 1890 mm-es szélesség nem változott, a nyomtáv ellenben elöl (+6 mm) és hátul (+23 mm) is megnőtt, 1627, illetve 1640 milliméterre. A tengelytáv 2888 mm, 15 mm-rel hosszabb, mint eddig. A nagyobb hátsó túlnyúlásnak köszönhetően a csomagtartó a korábbi 550 helyett 620 literes, a távirányítású motoros hátsó ajtó alapfelszerelés. A közegellenállási együttható 0,31-ről 0,29-re csökkent, ami magával vonja a menetzaj csökkenését is.
A 12,3 colos digitális műszeregység és a 11,9 colos központi képernyő egyaránt kiemelkedik a finoman ívelt, előrefelé görbülő műszerfalból. Az előrefelé emelkedő, magasra húzott padlókonzolra rímel az ajtópanel szintén ferdén kialakított kárpitozása, a minimalista felületeket finom anyagok alkalmazásával bolondították meg.
Az utazás élményét illatosító, légszűrő, stresszoldó programok, valamint új szerkezetű, nagy felületű panoráma-napfénytető emeli.
A felszereltség minden téren nőtt, ugyanakkor egyszerűsítették a csomagok összetételét és struktúráját, a külön rendelhető extrákat pedig nagyjából a szín, kárpit és keréktárcsa kiválasztására korlátozták.
Mostantól bármilyen verziót kérünk, mindenképpen négyhengeres hibrid hajtásláncot kapunk a GLC-hez: egy részük mild hibrid, mások plug-in hibridek. A C-osztály után második modellként kapja meg a GCL az új generációs M254-es benzinmotort, amelyet fejlett mild hibrid funkciók tesznek takarékosabbá és finomabb működésűvé. Hasonlóan fejlett indítómotor-generátor dolgozik a mild hibrid dízelmotorban, amely egyébként megnövelt lökettel és nagyobb befecskendezési nyomással indít az új modellben.
A prímet értelemszerűen a három plug-in hibrid fogja vinni. Ezek 100 kilométer feletti szabványos elektromos hatótávolságot kínálnak, ráadásul pusztán villanymotorral is meglehetősen dinamikusan tudnak közlekedni (akár 381 LE teljesítmény, akár 440 Nm forgatónyomaték). A 31,2 kWh kapacitású akkumulátor beépített töltője 11 kW-os, gyorstöltést legfeljebb 60 kW-on tud fogadni.
Az összes hajtáslánc kilencfokozatú automata sebességváltóban és összkerékhajtásban végződik.
GLC 200 4MATIC | GLC 300 4MATIC | GLC 300 e 4MATIC | GLC 400 e 4MATIC | GLC 220 d 4MATIC | GLC 300 de 4MATIC | |
Lökettérfogat (cm3) |
1999 | 1999 | 1999 | 1999 | 1993 | 1,993 |
Belső égésű motor teljesítménye (kW/LE) |
150/204 | 190/258 | 150/204 | 185/252 | 145/197 | 145/197 |
Belső égésű motor forgatónyomatéka (Nm) |
320 | 400 | 320 | 400 | 440 | 440 |
Villanymotor teljesítménye (kW/LE) |
17/23* | 17/23* | 100/136 | 100/136 | 17/23* | 100/136 |
Villanymotor forgatónyomatéka (Nm) |
200* | 200* | 440 | 440 | 200* | 440 |
Rendszer- teljesítmény (kW/LE) |
230/313 | 280/381 | 245/335 | |||
Rendszer- nyomaték (Nm) |
550 | 650 | 750 | |||
Menetkész tömeg (kg) |
1925 | 1925 | 2355 | 2355 | 2000 | 2415 |
Gyorsulás 0-100 km/óra (mp) |
7,8 | 6,2 | 6,7 | 5,6 | 8,0 | 6,4 |
Végsebesség (km/óra) |
221 | 240 | 218 | 237 | 219 | 217 |
Átlagos üzemanyag- fogyasztás (l/100km) |
8.2-7.3 | 8.2-7.3 | 0.8-0.6 | 0.8-0.6 | 5.9-5.2 | 0,7-0,5 |
Elektromos hatótávolság (km) |
– | – | 104-120 | 104-120 | – | 102-117 |
* 48 V mild hibrid |
Elöl új a négy lengőkaros felfüggesztés, hátul segédvázkeretre szerelt öt lengőkaros konstrukciót találunk. Felárért légrugózás, illetve hátsókerék-kormányzás is kérhető, de rendelkezésre áll egy külön offroad csomag is, ami 20 mm-rel emelt hasmagasságot, valamint alsó motortér- és fenéklemez-burkolatot tartalmaz, illetve az AMG Line csomaghoz sportos hangolású felfüggesztés tartozik. A hátsókerék-kormányzás akár 4,5 fokkal forgatja el a hátsó kerekeket, akár az elsőkkel azonos, akár ellentétes irányban. Utóbbi esetben 11,8-ról 11,0 méterre csökken a fordulókör, az előbbiben stabilabban, pontosabban vezethető az autó.
A vezetőtámogató funkciók köre nagymértékben kibővült. Az aktív kormányzás panorámakamera segítségével keresi a sávhatárokat, a táblafelismerés a kiegészítő és ideiglenes jelzéseket (pl. útépítés, vagy csak teherjárművekre vonatkozó korlátozások) is felismeri.
Opcióként nem csak mátrix-LED világítás kérhető, hanem annak egy speciális, grafikus verziója is, amely ábrákat vetít az aszfaltra – például, hogy figyelmeztessen, hogy rossz irányban haladunk, vagy felhívja a figyelmet egy mozgó gyalogosra, vagy kijelölje a követendő irányt.
Terepen az első tengely környékét a képernyőn megjelenítő „átlátszó motorházfedél” funkció segíti a manőverezést, amely egyébként tisztán elektromos üzemben is történhet, amennyiben plug-in hibrid modellben ülünk. Van terepkijelző is, mindenféle dőlésszögekkel, emelkedőkkel, tengerszint feletti magassággal és koordinátákkal.
A vontatást egy sor automatizált funkció segíti: az autó képes magától manőverezni az utánfutóval, előre vagy hátra, beleértve a kanyarodást és az emelkedőn való felkapaszkodást is. A csatlakoztatáskor megkérdezi, hogy milyen jellegű szerkezetet rögzítettünk – kerékpártartót, lakókocsit vagy lószállítót –, és ehhez képest módosítja a navigációs rendszer tervezőalgoritmusait.