A GLC 60 mm-rel hosszabb (4716 mm), 4-gyel alacsonyabb (1640 mm) lett elődjénél. A 1890 mm-es szélesség nem változott, a nyomtáv ellenben elöl (+6 mm) és hátul (+23 mm) is megnőtt, 1627, illetve 1640 milliméterre. A tengelytáv 2888 mm, 15 mm-rel hosszabb, mint eddig. A nagyobb hátsó túlnyúlásnak köszönhetően a csomagtartó a korábbi 550 helyett 620 literes, a távirányítású motoros hátsó ajtó alapfelszerelés. A közegellenállási együttható 0,31-ről 0,29-re csökkent, ami magával vonja a menetzaj csökkenését is.

Csak hibridként kapható a legújabb Mercedes 1

A 12,3 colos digitális műszeregység és a 11,9 colos központi képernyő egyaránt kiemelkedik a finoman ívelt, előrefelé görbülő műszerfalból. Az előrefelé emelkedő, magasra húzott padlókonzolra rímel az ajtópanel szintén ferdén kialakított kárpitozása, a minimalista felületeket finom anyagok alkalmazásával bolondították meg.

Az utazás élményét illatosító, légszűrő, stresszoldó programok, valamint új szerkezetű, nagy felületű panoráma-napfénytető emeli.

A felszereltség minden téren nőtt, ugyanakkor egyszerűsítették a csomagok összetételét és struktúráját, a külön rendelhető extrákat pedig nagyjából a szín, kárpit és keréktárcsa kiválasztására korlátozták.

Csak hibridként kapható a legújabb Mercedes 113

Mostantól bármilyen verziót kérünk, mindenképpen négyhengeres hibrid hajtásláncot kapunk a GLC-hez: egy részük mild hibrid, mások plug-in hibridek. A C-osztály után második modellként kapja meg a GCL az új generációs M254-es benzinmotort, amelyet fejlett mild hibrid funkciók tesznek takarékosabbá és finomabb működésűvé. Hasonlóan fejlett indítómotor-generátor dolgozik a mild hibrid dízelmotorban, amely egyébként megnövelt lökettel és nagyobb befecskendezési nyomással indít az új modellben.

Csak hibridként kapható a legújabb Mercedes 114

A prímet értelemszerűen a három plug-in hibrid fogja vinni. Ezek 100 kilométer feletti szabványos elektromos hatótávolságot kínálnak, ráadásul pusztán villanymotorral is meglehetősen dinamikusan tudnak közlekedni (akár 381 LE teljesítmény, akár 440 Nm forgatónyomaték). A 31,2 kWh kapacitású akkumulátor beépített töltője 11 kW-os, gyorstöltést legfeljebb 60 kW-on tud fogadni.

Az összes hajtáslánc kilencfokozatú automata sebességváltóban és összkerékhajtásban végződik.

Csak hibridként kapható a legújabb Mercedes 115

  GLC 200 4MATIC GLC 300 4MATIC GLC 300 e 4MATIC GLC 400 e 4MATIC GLC 220 d 4MATIC GLC 300 de 4MATIC
Lökettérfogat
(cm3)
1999 1999 1999 1999 1993 1,993
Belső égésű motor
teljesítménye
(kW/LE)
150/204 190/258 150/204 185/252 145/197 145/197
Belső égésű motor forgatónyomatéka
(Nm)
320 400 320 400 440 440
Villanymotor
teljesítménye
(kW/LE)
17/23* 17/23* 100/136 100/136 17/23* 100/136
Villanymotor
forgatónyomatéka
(Nm)
200* 200* 440 440 200* 440
Rendszer-
teljesítmény
(kW/LE)
    230/313 280/381   245/335
Rendszer-
nyomaték
(Nm)
    550 650   750
Menetkész
tömeg (kg)
1925 1925 2355 2355 2000 2415
Gyorsulás
0-100 km/óra
(mp)
7,8 6,2 6,7 5,6 8,0 6,4
Végsebesség
(km/óra)
221 240 218 237 219 217
Átlagos
üzemanyag-
fogyasztás
(l/100km)
8.2-7.3 8.2-7.3 0.8-0.6 0.8-0.6 5.9-5.2 0,7-0,5
Elektromos
hatótávolság
(km)
104-120 104-120 102-117
* 48 V mild hibrid

Csak hibridként kapható a legújabb Mercedes 116

Elöl új a négy lengőkaros felfüggesztés, hátul segédvázkeretre szerelt öt lengőkaros konstrukciót találunk. Felárért légrugózás, illetve hátsókerék-kormányzás is kérhető, de rendelkezésre áll egy külön offroad csomag is, ami 20 mm-rel emelt hasmagasságot, valamint alsó motortér- és fenéklemez-burkolatot tartalmaz, illetve az AMG Line csomaghoz sportos hangolású felfüggesztés tartozik. A hátsókerék-kormányzás akár 4,5 fokkal forgatja el a hátsó kerekeket, akár az elsőkkel azonos, akár ellentétes irányban. Utóbbi esetben 11,8-ról 11,0 méterre csökken a fordulókör, az előbbiben stabilabban, pontosabban vezethető az autó.

Csak hibridként kapható a legújabb Mercedes 117

A vezetőtámogató funkciók köre nagymértékben kibővült. Az aktív kormányzás panorámakamera segítségével keresi a sávhatárokat, a táblafelismerés a kiegészítő és ideiglenes jelzéseket (pl. útépítés, vagy csak teherjárművekre vonatkozó korlátozások) is felismeri.

Opcióként nem csak mátrix-LED világítás kérhető, hanem annak egy speciális, grafikus verziója is, amely ábrákat vetít az aszfaltra – például, hogy figyelmeztessen, hogy rossz irányban haladunk, vagy felhívja a figyelmet egy mozgó gyalogosra, vagy kijelölje a követendő irányt.

Csak hibridként kapható a legújabb Mercedes 118

Terepen az első tengely környékét a képernyőn megjelenítő „átlátszó motorházfedél” funkció segíti a manőverezést, amely egyébként tisztán elektromos üzemben is történhet, amennyiben plug-in hibrid modellben ülünk. Van terepkijelző is, mindenféle dőlésszögekkel, emelkedőkkel, tengerszint feletti magassággal és koordinátákkal.

A vontatást egy sor automatizált funkció segíti: az autó képes magától manőverezni az utánfutóval, előre vagy hátra, beleértve a kanyarodást és az emelkedőn való felkapaszkodást is. A csatlakoztatáskor megkérdezi, hogy milyen jellegű szerkezetet rögzítettünk – kerékpártartót, lakókocsit vagy lószállítót –, és ehhez képest módosítja a navigációs rendszer tervezőalgoritmusait.

Csak hibridként kapható a legújabb Mercedes 119