A Wildcat modellnevet 1953 óta alkalmazza a Buick leginnovatívabb, leginkább előremutató tanulmányautóira. A mostani, ötödik Wildcat több szempontból is korszakalkotó: egyrészt itt láthatjuk először a márka megújult logóját, amely a korábbi körmotívumot elhagyva, három különálló elemként tálalja az USA nemzeti színeiben pompázó pajzsokat. Aztán új maga az orrkialakítás is – sportos, dinamikus, fiatalos –, ami meglepő, hiszen az autó sziluettje, azaz az oldalfal nyílhegyes tagolása és a hátfalig elhúzódó tetővonal inkább a múltba kacsingat vissza.
Ez persze nem jelenti azt, hogy ne volnának bőven ötletes megoldások a Wildcatben. A beszállást részben kibillenthető tetőszegmens segíti, a hátsó lámpatestek vonala a fejtámlák szerkezetében köszön vissza. A hátsó ablakon keresztül bármikor leolvasható az akkumulátor töltöttsége.
Az utastérben zöld és narancssárga váltakozik az alumíniumfelületekkel, a kormánykerék alsó felét egyenesre vágták, a hatalmas központi érintőképernyőt a padlókonzolon elhelyezett kijelző egészíti ki.
A Wildcat nem pusztán elektromos (a technológia részleteit nem ismertette a Buick), olyan előremutató technológiáknak ad otthont, mint a mesterséges intelligencia vagy a biometria. A jármű méri például a vezető pulzusát, és ha felgyorsul, automatikusan úgy módosítja a környezeti beállításokat, hogy elősegítse a nyugalmi állapot elérését. Vezetés közben persze nem ajánlanánk, de jól hangzik a Zen üzemmód, ami besötétít, kellemes illatokat áraszt és bekapcsolja az ülések masszázsfunkcióját.