A Polestar eredetileg független versenyistállóként szerzett nevet magának, majd a Volvo gyári tuningműhelyeként működött, most pedig a Volvo testvérmárkájaként, önálló elektromos prémium gyártóként létezik a Geely-univerzumban.

Sportosra faragták a Polestar villanyszedánját 1

A cég eredetileg tavaly nyáron, tanulmányautóként mutatta be a Polestar 2 szedán növelt teljesítményű változatát, a jelentős érdeklődés nyomán azonban most gyártásba veszik azt Polestar 2 BST Edition 270 néven.

A 270 a tervezett darabszámra utal, és ez igazán nagy kár, hiszen a szériaverzió 408 lóereje helyett a limitált széria két villanymotorja együtt 483 lóerőt ad le. A maximális forgatónyomaték 680 Nm, ám ennél is fontosabb, hogy javítottak a gázreakciókon, az autó dinamikusabban reagál a gázparancsra.

Sportosra faragták a Polestar villanyszedánját 25

A futóművet 25 mm-rel ültették le, az Öhlins egyedi fejlesztésű, két irányban állítható, különálló nyomásszabályozó tartályokkal szerelt lengéscsillapítókat szállított az autóhoz, a rugók 20%-kal feszesebbek, és elöl is kanyarstabilizátort építettek be. A matt fekete keréktárcsák 21 colosak, rajtuk 245/35R21 méretű, kifejezetten ide fejlesztett Pirelli P Zero abroncsok feszülnek – ezek észszerűbb méretűek, mint a tavalyi tanulmányautó 275/30 R21 abroncsai. A fékek eleve négydugattyús Brembók, így azokhoz nem nyúltak a mérnökök.

Sportosra faragták a Polestar villanyszedánját 26

A karosszéria fényezett lökhárítókat és oldalsó kötényeket kap, különleges dekorelemként matt fekete versenysávot kérhetünk rá, vagy az egész karosszériát lefóliázzák matt szürkére, ha úgy jobban tetszik. A külső tükrök feketék, a féknyergek, a lengéscsillapítók külső tartályai, a szelepsapkák és a biztonsági övek pedig a márka védjegyének számító aranyszínben pompáznak.

Sportosra faragták a Polestar villanyszedánját 27