Minden autórajongó hálás lehet Akio Toyodának, a Toyota elnökének. Az ő lelkesedésének nagyban köszönhető, hogy miközben hibridekkel, sőt immár elektromos autókkal csökkenti a járművek károsanyag-kibocsájtását a japán márka, olyan különlegességeket is sorozatgyártásba vesznek, mint a GR Supra, a GR Yaris vagy legújabban a GR Corolla.

Mindegyik modell igazán unikális, különösen sportos modell, de mégsem végletesek. A Toyota Gazoo Racing mérnökei kezelésbe vették az említett Corollát, hogy még inkább versenypályás használatra optimalizálják.

Elnöki különgép Toyota módra 1

Az 1,6 literes motor teljesítményét nem módosították, az maradt 304 lóerő, a maximális forgatónyomatékot viszont 370-ről 400 Nm-re emelték, ami 3250/perctől egészen 4600/perc fordulatszámig rendelkezésre áll.

Nem változtattak az összkerékhajtási rendszeren sem, viszont a sebességváltó végáttételét rövidebbre vették, így az autó minden helyzetben dinamikusabban gyorsul – értelemszerűen a végsebesség és a zajkomfort kárára, ám ezek versenypályán amúgy is sokadrangú szempontok. Ezen túlmenően a futóművet a pályhasználathoz hangolták, illetve A GR Corolla alapkivitelű Michelin Pilot Sport 4 abroncsait Michelin Pilot Sport Cup 2 gumikra cserélték.

Elnöki különgép Toyota módra 17Igyekeztek könnyebbé tenni az autót, így a hátsó ülések eltávolítása, a tetőlemez kovácsolt karbon panellel történő kiváltása, valamint a kovácsolt keréktárcsák felszerelése után csaknem 45 kilogrammal lett könnyebb a Corolla. Kiszerelték még a hátsó ablakemelőket, a hátsó hangszórókat, de még a hátsó ablaktörlő egységet (motort és lapátot) is eltávolították.

A lecsupaszított utastérben piros díszítésű kárpitozású sportüléseket találunk, amelyekből nem hiányoznak a versenyövek elvezetéséhez szükséges lyukak, bár alapértelmezésben utcai hárompontos övvel használható az autó. A váltógombhoz és a kézifékkarhoz hasonlóan szintetikus nyersbőrbe vont kormánykeréken piros csík jelzi a középállást. A hátsó ülések helyére merevítést építettek be, ám így is elfér a kocsiban egy szett felnire szerelt versenyabroncs.

Elnöki különgép Toyota módra 18

Mivel a mérnökök a fejlesztés során pont azokat az irányelveket követték, amelyeket a Akio Toyoda cégelnök is vall, róla nevezték el a módosított típust, így a vezető becenevével azaz Morizo-ként kerül forgalomba 2023-ban a modell.  Sajnos egyelőre csak Észak-Amerikában árulják a Toyota GR Corolla Morizo Editiont.