A jelenlegi 200 helyett 500 ezer autó évente: ez a legfontosabb ígéret a SEAT-ból kivált sportmárka, a Cupra 2025-ös célkitűzései közül. Hogy ezt megvalósíthassa, három új, részben vagy teljesen elektromos modellel bővíti portfólióját a márka.
Az egyik a Tavascan lesz, amelyről már tavaly ilyenkor biztosan tudhattuk, hogy gyártásba kerül – azt viszont nem, hogy hogyan fog kinézni. Nos, a modell formailag valahol félúton állapodik meg az eredeti tanulmányautó és az abból továbbfejlesztett terep-versenyautó között.
Ez ugyanúgy 2024-ben lép piacra, mint a most frissen beharangozott Terramar, amely egyrészt plug-in hibrid lesz, 100 kilométeres elektromos hatótávolsággal, másrészt az Audi győri üzemében fogják gyártani. A 4,5 méteres Terramar tisztán belső égésű motorokkal is kapható lesz.
A harmadik modell régi ismerős, ám a szériagyártású UrbanRebel már nem az a brutálisan erős, szárnyakkal teleaggatott utcai versenyautó lesz, mint az azonos nevű tanulmányautó. A háromajtós karosszéria helyett praktikusabb, ötajtós kialakítást kap, és egyszerű városi crossoverként gyarapítja a márka eladásait.
A 403 centiméteresnek ígért modell a Volkswagen-csoport MEB Small padlólemezére épül, egyetlen villanymotorja 226 lóerős lesz, amivel 6,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, míg hatótávolsága a beépített akkumulátortól függően akár 400 kilométer lesz. Ez a modell 2025-ben lép piacra, várhatóan a most bemutatottnál egyszerűbb utastérrel.
A Cupra UrbanRebelt bemutató videókat ide kattintva tekintheted meg.