A Cadillac után a Buick is megkapta a General Motors tisztán elektromos padlólemezét, az Ultium platformot. Egyelőre csak egy tanulmányautót húztak fel rá, ám az annál látványosabb – nem csoda, hiszen a márka sanghaji dizájnközpontjában tervezett modell orrkialakítása emlékeztet a Lamborghini Urusra.
Persze el lehet vonatkoztatni az olaszok sportcrossoverétől, főleg, mert az Electra-X hűtőmaszkja és lámpatestei a márka jövőbeli arculatát vetítik előre.
Mivel tanulmányautóról van szó, egy sor igazán hangzatos funkcióval szerelték fel. A szabadidőjármű oldalt és hátul a gyalogosoknak szánt tájékoztatást vetít az aszfaltra, szélvédőjét messze hátra húzták, hatalmas panoráma-napfénytetejét geometrikus vonalak tagolják, a szélesen húzódó, digitális műszeregységet a rejtett légbeömlő sávra ültették rá.
A négy különálló üléssel berendezett térben a szürke különböző árnyalatai uralkodnak, ennek monotóniáját rézszínű elemek oldják. A kárpitokat újrahasznosított PET-palackokból készített fonalból szőtték.
A műszeregység egymilliárd szín megjelenítésére képes, 30 colos kijelzője 6K felbontást kínál, képpontsűrűsége megközelíti az emberi szem érzékelési korlátait. A rendszer működéséről fejlett, nagy teljesítményű lapkakészlet gondoskodik, a szoftverek vezeték nélkül frissíthetők.
Gyakorlatilag minden fedélzeti funkció vezérelhető szóbeli parancsokkal, az ülésektől a világításon át a klímaberendezésig. Kulcs nincs, az autó zárása és nyitása okostelefonról történik. Nem mellékesen telefonról parkolható is a kocsi, illetve átadhatjuk másnak a használat jogát. Mondani sem kell, hogy az Ultium platform által támogatott Super Cruise részlegesen autonóm mobilitási funkciót is megkapta az Electra-X, azaz például autópályán magától vált sávot, ha arra kérjük, vagy ha úgy biztonságos.
Alább videón mutatjuk meg a Buick Electra-X tanulmányautót.