2019 és 2022 között több mint 72 millió, Európából, az Egyesült Államokból és Ausztráliából származó adategységet elemeztek, ezek alapján összeállt a legjobb és legrosszabb értéktartású autómárkák rangsora.
A CarVertical autóipari adatszolgáltató tanulmánya szerint a Porsche (–64,4%), a Jeep (–84,4%) és a Mini (–85,5%) azok a márkák, amelyek legjobban tartják az értéküket, ezek értéke maradt a legmagasabb, miután levonták az autó legalacsonyabb piaci értékét a kezdeti árából. Ez alapján egy Porsche csak az értékének 64,4 százalékát fogja elveszíteni az évek során, míg egy Lexus a 89,9 százalékát – legalábbis a tanulmány szerint.
A legkevésbé értéktartó autómárkák a Chrysler, az Audi és a Seat. Például egy új Chrysler maximális értékcsökkenése végül eléri a –96,8 százalékot (25 év múlva átlagosan), ami a legnagyobb piaci értékcsökkenést elszenvedő márkává teszi. Az értékcsökkenési lista gyengébben teljesítő márkáinak körülbelül fele prémiummárka.
A különböző autómárkák eltérő korban érik el a legalacsonyabb értéket. A Porschék és a Minik értéke 15 éves korukra csökken a minimumra, ezt követően az értékük újra növekedni kezd. Az Isuzu, Suzuki, Kia és Dacia jelentik a másik végletet – értékük 30 évesen éri el a mélypontot.