Az Epic Games új generációs Unreal játékmotorjának képességeiről már többször is beszámoltunk: a grafikus technológia a valóstól gyakorlatilag megkülönböztethetetlen környezeteket képes létrehozni és megjeleníteni. Ez igen népszerűvé teszi az autógyártók körében, akik a tervezés időtartamát szeretnék drasztikusan lerövidíteni: a köztes modellek és makettek megépítése helyett elegendő azokat digitálisan létrehozni, és a döntéshozók egy VR-környezetben fogadhatják el a javaslatokat, vagy kérhetnek módosításokat (amelyeket egyébként akár azonnal végre is hajthatnak a programozók).
A Volvo szerint azonban a technológiának a járművezetők tájékoztatásában is juthat szerep. A gyártó új generációs típusaiba építené be azokat az Unreal motoros kijelzőket, amelyek a leírás szerint fotorealisztikus, azaz teljesen valósághű grafikai megjelenítéssel gazdagítanák a vezetés élményét.
A valós idejű, élethű grafikák, a háromdimenziós animációk új korszakot nyithatnak a kezelőfelületek történetében – nem utolsósorban azért, mert a megvalósításukhoz szükséges, nagy teljesítményű számítógépek „mellékesen” nagyságrendekkel gyorsabbá tehetnek minden, ma is létező fedélzeti rendszert, a multimédiás berendezésektől kezdve a környezet képét megjelenítő kamerarendszereken át a navigációs funkciókig.
Ráadásul mindez nem a távoli jövő: a Volvo szerint már az idén megjelenő, tisztán elektromos zászlóshajójuk – az XC90 utódmodellje – megkaphatja ezt a kijelzőrendszert. Ez az autó ráadásul nemcsak megjelenítésben lesz nagyon erős, de ultragyorsan tölthető akkumulátort is kap, valamint minden eddiginél biztonságosabbnak ígérkezik.