Annak ellenére, hogy a délelőtti és kora délutáni szabadedzések Lynk & Co-elsőséggel zárultak, a túraautó-világkupa (WTCR) magyarországi időmérő edzésének első szakaszát a hondás Néstor Girolami zárta az élen, mindössze 38 ezredmásodperccel megelőzve Michelisz Norbertet. Továbbjutottak a Q1-ből a Zengő Motorsport pilótái is – Rob Huff a 7., Nagy Dániel a 12. helyen –, ez azonban Tassi Attilának nem sikerült. A Liqui Moly Team Engstler Hondájával csak 14. lett a magyar versenyző.

Magyar szempontból hasonlóan keserédes volt a folytatás, ugyanis a Q2-t már az első percekben félbe kellett szakítani Nagy balesete miatt. A 24 éves magyar versenyző első gyors körének elején ütközött a gumifalnak az 1-es kanyarban – Nagy elmondása szerint gumihiba áll a baleset hátterében. Több mint tíz percig állt a kvalifikáció a műszaki mentés és a célegyenes végi gumifal visszahelyezése okán.

Iparkodniuk kellett a versenyzőknek az újraindítást követően, mert a gyors körök megkezdésekor alig több mint négy perc volt hátra az etapból. A magyar vonatkozású indulók feltételezhetően inkább a jó fordított rajtrácsos rajthelyekre bazíroztak, több-kevesebb sikerrel: Michelisz hetedikként, Huff kilencedikként esett ki a Q2-ből – ez a második futamon egy negyedik, illetve egy második rajthelyet jelent majd. Nagy a balesete után mindkét versenynek a 12. pozícióból vághat neki.

Az utolsó, egykörös szétlövések során Esteban Guerrieri idejét elvették, amiért a 11-es kanyarban négy kerékkel elhagyta a pályát – a legvégén Gilles Magnus járt hasonlóképpen. Az argentin hondás után 1:52.020-szal Mikel Azcona futotta meg a leggyorsabb kört, aminél sem Nathanaël Berthon, sem pedig a címvédő Yann Ehrlacher nem tudta megelőzni, így a spanyol megszerezte a Hyundai idei első rajtelsőségét.

Michelisz messze került a hazai győzelemtől 1

Mikel Azconáé a pole-pozíció a Hungaroringen.

A túraautó-világkupa hungaroringi programja a vasárnapi versenyekkel folytatódik, 11:20-as és 16:45-ös kezdéssel. Michelisz ráadásul a pau-i rajtincidensért kapott hathelyes rajtbüntetését az első futamon tölti le, így azon csak a 13. rajtkockát foglalhatja el.

Utoljára 2015-ben örülhettek hazai győzelemnek a sorozat magyar szurkolói, amikor Michelisz a Zengő Motorsport Hondájával győzött. A rajtpozíciók eloszlása alapján most Huff pályázik a legjobb esélyekkel arra, hogy nyerjen a Hungaroringen, ami 2018-ban – még a Sébastien Loeb Racing Volkswagenjével – sikerült is.

Az időmérő edzés végeredménye:

Michelisz messze került a hazai győzelemtől 2