A negyedik generációs Fabia összes eredendő előnyét – a kedvezőbb aerodinamikai adottságokat, a nagyobb szerkezeti szilárdságot és a karosszéria módosított arányait – egyaránt saját javára fordítja a Škoda Fabia RS Rally2, a cseh márka frissen bemutatott Rally2-es versenyautója.
A tervezők igyekeztek a lehető legközelebb maradni a közúti modell megjelenéséhez – ezt tükrözi az Octavia RS és Enyaq Coupé RS sportverziókhoz kínált „Mambazöld” karosszériaszín alkalmazása is –, így aztán még sokkolóbb látványt nyújtanak a szélesebb lökhárítók, az öblös légbeömlő, illetve légcserélő nyílások, valamint a hatalmas hátsó légterelő. Az eleve kedvező aerodinamikai adottságoknak is köszönhetően az új versenyautó esetében csaknem megduplázhatták a leszorítóerőt a közvetlen elődmodellhez képest.
A Fabia RS Rally2 biztonságosabb is elődjénél, hiszen eleve merevebb vázszerkezetre épül. Ezt 35,8 méternyi acélcső behegesztésével kialakított bukókeret teszi teljessé. A szilárdabb struktúra járulékos előnye a precízebben beállítható felfüggesztés. Ahogy az új Fabia, az új versenyautó is nagyobb elődjénél, így a tervezőknek nagyobb játékterük volt a tömegeloszlás optimalizálására. A hosszabb tengelytávval és a kedvezőbb aerodinamikával együtt ez tovább javította a menetstabilitást.
Emlékeztetőül: a korábban R5 néven futó géposztály közvetlenül a Rally1 (korábban WRC) csúcskategória alatt húzódik, és bár az autók alapját sorozatgyártású típusok adják, az összkerékhajtási rendszernek és a turbómotornak nem sok köze van a szériamodellekhez.
Ez esetben a Škoda Octavia 2,0 literes, turbós benzinmotorjának csökkentették a löketét, a maximálisan megengedett 1,6 literre redukálva a lökettérfogatot – hely bőven volt a beépítésére, hiszen a motortér is nagyobb, mint az előző versenyautóé.
A motor maximális teljesítménye 291 lóerő (214 kW), legnagyobb forgatónyomatéka 430 Nm. A fejlesztés során jobb nyomatékleadást és közvetlenebb gázreakciót mutatott a motor, amelyhez ötfokozatú, szekvenciális sebességváltó csatlakozik. Az első és a hátsó tengely közötti kapcsolatot elektro-hidraulikus vezérlésű tengelykapcsoló oldja, amint a vezető behúzza a kéziféket, ami a szűk fordulók bevételekor előnyös.
A futómű szintén teljesen egyedi fejlesztésű, mind a négy keréknél McPherson rugóstagokat találunk, a felfüggesztést a hajtáslánc elemeihez hasonlóan rendkívül robusztusra tervezték. Az első fékek aszfaltos versenyen 355, murván 300 milliméteresek, hátul minden esetben 300 milliméteres tárcsákat alkalmaznak. A keréktárcsák az útburkolattól függően 18 vagy 15 colosak.
Az üzemanyagtartály nejlon/gumi kompozitból készült, ezért nem csak az ütéseknek áll ellen, de kilyukasztani is rendkívül nehéz A 82,5 literes tartályt alulról üvegszálas és kevlárburkolat védi, maga az üzemanyag pedig – az FIA új környezetvédelmi elképzeléseivel összhangban – megújuló forrásból származik, és egyáltalán nem tartalmaz ásványiolaj-származékokat.