Az Európai Bizottság hétről hétre közzéteszi azt a listát, amelyen az Unió tagországaiban frissen visszahívott tartós fogyasztási cikkek – köztük az autóipari visszahívások is – szerepelnek. Az egyes visszahívásokban érintett típusokat, a problémás gyártási időszakot, valamint a hiba vázlatos leírását az alábbi (csak illusztrációként szolgáló) képek alatt találod meg. Az alább leírtak természetesen csupán vázlatosan ismertetik a problémák jellegét; ha felmerül a gyanú, hogy autód (motorod, traktorod, buszod…) érintett, mindenképp fordulj a forgalmazóhoz, ilyen esetekben ő a tuti tudás forrása.

Európai visszahívások 2022. 24. hét

Télen lefagy a szoftver? Ez viccnek rossz, műszaki hibának még rosszabb 1

Mercedes-Benz Vito
A visszahívásban érintett példányok gyártási dátuma:
2014.06. – 2020.07.
A tolatókamera alacsony környezeti hőmérséklet esetén lefagyhat, ilyenkor nem az aktuális képet mutatja. Ezért a vezető a manőverezés során tévesen mérheti fel az akadályok távolságát.

Télen lefagy a szoftver? Ez viccnek rossz, műszaki hibának még rosszabb 2

Peugeot Traveller / Expert 4
Citroën SpaceTourer / Jumpy 4
A visszahívásban érintett példányok gyártási dátuma:
2021.11-12.
A fejtámaszt az üléshez rögzítő alkatrész hiánya miatt az első fejtámasz ütközés esetén kimozdulhat a helyéből, ami fokozott sérülésveszélyt eredményezhet.

Télen lefagy a szoftver? Ez viccnek rossz, műszaki hibának még rosszabb 3

Breyton BR-I 9019
A visszahívásban érintett példányok gyártási dátuma:
2019.10-11.
A nem megfelelő szerkezeti szilárdság miatt a kerék belsejében repedések keletkezhetnek, ami a kerék töréséhez, az pedig a jármű irányíthatatlanná válásához vezethet.

Télen lefagy a szoftver? Ez viccnek rossz, műszaki hibának még rosszabb 4

Peugeot 508 II
Citroën C5 Aircross
DS7 Crossback
A visszahívásban érintett példányok gyártási dátuma:
(Peugeot) 2018.01. – 2021.01.
(Citroën) 2018.06. – 2021.10.
(DS) 2017.04. – 2022.11.
A jármű leállítását követően túlságosan gyorsan lekapcsol az állóhelyzeti hűtővíz-fűtő berendezés áramellátása. Ennek eredményeként üzemanyag maradhat a fűtőberendezésben, ami füstöt, illetve üzemanyag-szivárgást eredményezhet.
Ehhez kapcsolódóan a rendszer téves információt kap a légköri nyomást érzékelő szenzortól, ami megakadályozza a berendezés helyes működését. A rendszerben visszamaradt üzemanyag a következő bekapcsoláskor füstölni kezdhet, illetve kiszivároghat, ami tűzveszélyt idézhet elő.