Tavaly összesen 107 974 darab autót gyártott a Magyar Suzuki Zrt. – hangzott el az esztergomi autógyár sajtótájékoztatóján szerdán. 2021-ben a raktári modellekkel együtt 120 164 darab autót értékesítettek, egy évvel korábban nagyon hasonlóan alakultak a számok, akkor 119 ezer autót adtak el. Az elmúlt időszak legsikeresebb éve 2016 volt, 211 ezres darabszámmal.

A 2021-es  teljes értékesítés 86 százalékát – a világ 123 országába – exportálták. A gyártás több mint 65 százaléka hibrid autó volt 2021-ben, idén már csak ilyen készül.

A társaság 2021-es belföldi értékesítéséből származó nettó árbevétele 264,9 millió euró (104,6 milliárd forint), amely 6 százalékkal növekedett a 2020-as évhez képest. A profit több mint kétszerese volt a 2020-as értéknek. A gyár osztalékot ezúttal sem fizet, azt fejlesztésekre költi, többek között a hibrid modellekhez köthetően fejlesztik a gyártást, de napelemparkot is létrehoznak. Utóbbi a Suzuki 2050-re kitűzött karbonsemleges működésének egy lépcsőfoka.

A Magyar Suzukinak 2021-ben is sikerült megtartani hatodik éve tartó piacvezető szerepét: 17 650 darab magyarországi regisztrált új autóval és 14,48 százalékos piaci részesedéssel zárta az elmúlt évet (2020-ban 14 783 és 11,55%). A magyarok legkedveltebb modellje ismét a Vitara lett, 8350 darabot regisztráltak belőle, míg a második legnépszerűbb az S-Cross lett, amelyből 6261 darabot értékesítettek.

A sajtótájékoztatón a Suzuki vezetői hangsúlyozták, hogy a magyar gyárat is erősen érinti a félvezetőhiány, a munkaerő problémája. Ennek megfelelően az idei év egyelőre kihívásokkal teli. Újságírói kérdésre elárulták, hogy  jelenleg a hazai gyártású modellekre 3-4 hónap a várakozási idő, az exportált modellekre 1-2 hónappal több. Az autók műszaki változása, a hibrid technológiára való átálláson túl az alapanyaghiány és az árfolyamváltozás miatt az elmúlt egy évben körülbelül 10 százalékkal emelkedtek az árak, a napokban ismét változott az árlista.

2022-ben a tavalyihoz képest több 147 ezer autó eladásával számol a Magyar Suzuki. A Vezess kérdésére a cég vezetői elárulták, hogy a tavalyi magyarországi értékesítési számokat várhatóan nem fogja tudni elérni a Suzuki, mert bár vevő lenne elég, de a külföldi piacokat is ki kell szolgálniuk.

A Suzukinál várhatóan 2025 után érkeznek az elektromos modellek, az ezzel kapcsolatos fejlesztések már elkezdődtek. 2030-ra minden kategóriában, ahol jelen van a Suzuki, kínál majd elektromos hajtású modellt. Ezek gyártásában Esztergom is szerepet kap. Addig is hibrid modellekkel bővül a kínálat, az év második felében érkezik a Vitarából már ismert full hibrid hajtáslánccal az S-Cross.