Három meglévő típusa között szorított helyet újdonságának a Peugeot. Egyrészt a kompakt Peugeot 308 és a középkategóriás 508 között, az alsó-középkategória felső határán helyezkedik el, másrészt a 3008-asnak is alternatívája, mint emelt hasú, mégis klasszikus személyautós arányokkal rendelkező jószág. Ezekhez a bizonyos arányokhoz a márkától szokatlanul nagy méretű, akár 20 colos keréktárcsák is hozzájárulnak – a legkisebb kerekek is 17 colosak –, ezek egyébként a francia autógyártás hőskorát idéző, szokatlan grafikával hökkentenek meg.
Peugeot 308 SW |
Peugeot 408 |
Peugeot 508 |
Peugeot 3008 |
|
Hosszúság (mm) | 4636 | 4687 | 4750 | 4447 |
Szélesség, behajtott tükrökkel (mm) |
1860 | 1859 | 1859 | 1906 |
Magasság (mm) | 1444 | 1478 | 1403 | 1620 |
Tengelytáv (mm) | 2732 | 2787 | 2793 | 2675 |
Fordulókör, padkák között (m) |
10,7 | 11,2 | 10,8 | 10,7 |
Szabad has- magasság (mm) |
143 | 189 | 142 | 219 |
Csomagtartó (l) | 608-1634 | 536-1611 | 487-1537 | 520-1482 |
A klasszikus rácsozat helyett változó hosszúságú betétekből álló, ezzel térbeliséget sugalló hűtőmaszk az összes új generációs Peugeot-ra jellemző, itt azonban vízszintes helyett függőleges elemek alkotják az első pajzsot. Ezek optikailag megemelik az orrot, miközben a kerékdobok közé süllyesztett motorházfedél lefelé nyomja azt. Nem csak itt játszik a fémlemezek szintezésével a Peugeot 408: a tetőlemez kilépőélén, a sarkaknál apró háromszög-fülecskék segítenek az áramló levegő örvénymentes leválasztásában.
Míg a 408 elölről megpróbál átlagos Peugeot-nak tűnni, más irányokból nézve már robusztus crossoveres vonásait hangsúlyozzák a fekete betétek és toldatok. Különösen erőteljes a hátsó lökhárító fekete tömbje, amely segít összeegyeztetni a rövid fényezett felület sportosságát a tágas csomagtartó iránti elvárással.
Ha a külső stílusjegyek szokatlanok, az utastér nem tartogat meglepetést a Peugeot egyéb, új generációs modelljeihez képest. A digitális műszeregység, a magasan kivezetett légbeömlők, a vezető felé forduló, döntött érintőképernyő (mindkét kijelző 10 colos képátlót kapott egyébként) az immár szokásos iCockpit formulát követi. Az egyedüli erőátvitelként kínált, nyolcfokozatú, automata sebességváltó elektronikus kapcsolóval vezérelhető, ennek a vezető térdénél emelkedő paneljéről módosíthatók az üzemmódok is. A digitális funkcionalitás hiánytalan: vezeték nélküli rendszerfrissítés, okostelefon-tükrözés, felhőalapú navigációs rendszer és a természetes beszédet felismerő hangvezérlés is rendelkezésre áll.
A Peugeot 408 nem kap dízelmotort: egyetlen benzinmotorja (1,2 liter, 130 lóerő) mellett kétféle plug-in hibrid hajtáslánccal lesz rendelhető. Ezek 180, illetve 225 lóerős rendszerteljesítményt kínálnak, mindkét esetben kizárólag elsőkerék-hajtással. Az egy darab villanymotor teljesítménye 81 kW (110 LE), a belső égésű motoré 150, illetve 180 lóerő. A 12,4 kWh kapacitású akkumulátor háztartási aljzatról 7 óra alatt, 7,4 kW-os fali töltőről 100 perc alatt teljesen feltölthető, az emissziómentes üzemben megtehető távolság egyelőre nem ismert. Később tisztán elektromos hajtáslánccal is elérhető lesz a modell, nagy teljesítményű sportverzióval, illetve összkerékhajtással azonban ne számoljunk, ilyenek egyelőre nincsenek a tervek között.
A 408-ast akár 6 kamerával és 9 radarral szereli fel a Peugeot, továbbá az ismert funkciók mellett éjjel látó funkciót is kap a modell. Ezeken túlmenően jövőre érkezik a márka új generációs vezetőtámogató csomagja, amely félautonóm közlekedést tesz lehetővé, önállóan végrehajtott előzéssel, illetve menetsebesség-ajánlással.
A kényelmet motoros mozgatású csomagtérajtó, gombnyomás nélkül működő, közelségi központizár-vezérlés, AGR-tanúsítvánnyal rendelkező, gerincbarát első ülések (akár masszázsfunkcióval), bőséges utastéri tárolási lehetőségek és egy sor további, szokásos megoldás szolgálja.
Hátul 188 mm térdhely, lábfejbarát magasságba emelt első ülések, két USB C töltőaljzat, valamint külön légbeömlők biztosítanak komfortos utazást. Az ülések 60:40 arányban oszthatók, hosszirányú tologathatóságról vagy szabályozható támlaszögről nincs információnk. A csomagtartó 536 (a plug-in hibrid variánsokban 471) literes, bővíteni 1611 (1545) literig tudjuk.
A hő- és zajkomfort érdekében vastagabb ablaküvegeket alkalmaztak, az első oldalablakok lamináltak, a szélvédő felárért fűthető kivitelű. A klímaberendezés speciális légminőség-javító szűrőrendszert kapott. Az audioélményről a legmagasabb kiviteli szinten 12 csatornás erősítővel és 10 hangszóróval szerelt Focal hifiberendezés gondoskodik.