Miután idén áprilisban több mint ezer kilométert tett meg közúton egyetlen feltöltéssel, kora nyáron újabb kísérletre vállalkozott a Mercedes-Benz Vision EQXX, a gyár elektromos kísérleti járműve.

Ezúttal is Stuttgart volt a kiindulási pont, de Dél-Franciaország helyett Nagy-Britannia volt a cél, azon belül is a silverstone-i versenypálya. A leplombált csatlakozójú autó a szokásos forgalmi viszonyok – azaz dugók és elterelések – között jutott el a Csalagútig, ahol vonattal kelt át Angliába, beugrott Brackley-be, a Mercedes motorsportközpontjába, hogy tiszteletét tegye azoknál az F1-es és Formula E-mérnököknél, akik a hajtásláncát fejlesztették. Amikor Silverstone-ba ért, még maradt energia az akkuban, amit aztán Nyck de Vries, a márka Formula E-pilótája autózott ki padlógázon (ami ez esetben 140 km/óra maximális sebességet jelent) a versenypályán. Tizenegy kör után, a bokszutcában merült le az akkumulátor, a teljes megtett távolság 1202 km volt.

Dízeleket megszégyenítő távot ment ez a villanyautó 41

A volánnál Matt Damon (helyett Nyck de Vries)

Ez önmagában nem volna nagy szenzáció, csakhogy a kísérleti jármű viszonylag szerény, 100 kWh alatti kapacitású akkumulátorral rendelkezik. Az átlagos energiafogyasztás 8,3 kW/100 km volt, és ez az igazán nagy durranás –ez a fele a Mercedes EQS 350 hivatalos energiafogyasztásának, és még a hamarosan forgalomba kerülő Lightyear 01 egyébként zseniálisan alacsony, 10,9 kWh/100 km értékénél is 24 százalékkal kedvezőbb.

A bámulatos eredményt annak fényében kell azért nézni, hogy az úton töltött 14 és fél órából hat és felet lekapcsolt klímaberendezéssel haladt az EQXX, ami akkor is számít, ha a mérések szerint az autó légkondija minimálisan befolyásolja az energiafogyasztást. A 83 km/óra átlagsebesség viszont üdítően magas egy fogyasztási rekordhoz képest.

Dízeleket megszégyenítő távot ment ez a villanyautó 42

Emlékeztetőül a Mercedes-Benz Vision EQXX legfontosabb adatai: a kocsi 4975 mm hosszú, 1870 mm széles és 1348 mm magas, tengelytávja 2800 mm. Homlokfelülete 2,12 négyzetméter, közegellenállási együtthatója csupán 0,17. A 180 kW (245 LE) villanymotor 900 V-os elektromos hálózaton működik.