A 2023-as évadban áll először rajthoz a Porsche 963. Az autó az FIA WEC hosszú távú világbajnokság, illetve az észak-amerikai IMSA WeatherTech sportautó-bajnokság előírásainak is megfelel, így mindkét szériában két-két autót indít a programért felelős Porsche Penske Motorsport.
A Porsche az 1970-es évek óta számít tényezőnek a hosszú távú versenyeken; Le Mans-ban összesen tizenkilenc alkalommal nyerték meg a 24 órás futamot, és ezzel a német márka a Circuit de la Sarthe abszolút bajnoka.
Az autó homologizációjára idén ősszel kerül sor, a tűzkeresztségen jövő januárban, a Daytona-i 24 óráson esik majd át. A fejlesztési program részeként az FIA WEC idei szezonzáró versenyén, Bahreinben is rajthoz áll majd a 963-as.
Hogy a 963 képes lesz-felnőni a 917-es, a 936-os, a 962 C és a többiek hagyatékához, ma még nem tudni, az viszont bizonyos, hogy semmit nem bíznak a véletlenre.
A Porsche Penske Motorsport három különböző helyszínen működik, az észak-amerikai szériára Észak-Karolinában, a hosszú távú világbajnokságra Németországban készítik el az autókat, a bázisok között gyakorlatilag valós idejű információcsere zajlik majd, így áthidalva a jelentős földrajzi távolságokat.
A Porsche nem teljesen önálló fejlesztésű LMH hiperautót épít, hanem az olcsóbb, a több közös alkatrészt használó LMDh megoldást választotta. A két szabályzat szerint épült autókat közösen értékelik a versenysorozatokban. Az LMDh előírásoknak megfelelően a Porsche 963 alapját egy vadonatúj fejlesztésű LMP2-es platform adja. Ezt a csapatok négy beszállító (Dallara, Oreca, Multimatic vagy Ligier) valamelyikétől vásárolhatja meg, a Porsche választása a Multimaticra esett. A szabályzat szigorúan szabályozza a méreteket is: a tengelytáv 3150 mm, a szélesség nem lehet nagyobb 2000 mm-nél, a hosszúság 5100 mm-nél. A 4,6 V8-as turbómotor a 918 Spyder erőforrásának továbbfejlesztése; a rendszerteljesítmény az előírásoknak megfelelően 680 LE.
A négy gyári autón kívül egyébként további Porsche 963-asok is várhatók a bajnokságokban, hiszen a cég az első pillanattól kezdve ügyfelei rendelkezésére bocsátja a technikát; az első érdeklődőkkel már el is kezdett egyeztetni a Porsche. A Le Mans-i 24 órás megnyeréséért olyan gyártókkal kell megküzdeniük, mint a Toyota, a Peugeot, a Cadillac, BMW, Audi vagy épp a Ferrari: