Amikor már azt hittük, a Peugeot 508 PSE senkinek nem adja oda 360 lóerős hajtásláncát, megtört a jég: a Stellantis-csoporton belüli prémium-testvérmárka, a DS bizonyult méltónak a nagy teljesítményű plug-in hibrid egység befogadására. A szerencsés a DS 7, amelyet eddig DS 7 Crossback néven ismertünk, és egyébként a Peugeot 3008 klónja.
A ráncfelvarrásnak tehát ez a legfontosabb szerkezeti újdonsága: a 360 lóerős, dupla villanymotoros, összkerékhajtású plug-in hibrid. Az új hajtáslánc a 200 lóerős benzinmotort egy 110 lóerős első és egy 112 lóerős hátsó villanymotorral társítja, az autó álló helyzetből 5,6 mp alatt gyorsul 100 km/órára. Az erősebb modellhez 15 mm-rel ültetett futómű tartozik, a nyomtáv elöl 24, hátul 10 mm-rel szélesebb, a keréktárcsák 21 colosak, a féktárcsák pedig 380 mm-esek.
A nagyobb, 14,2 kWh kapacitású akkumulátor legfeljebb 65 kilométeres WLTP-sztenderd elektromos hatótávolságot enged, városban ez akár 81 kilométeres emissziómentes utazást jelent. A motorválaszték további tagjai a már ismert 225 lóerős, elsőkerék-hajtású, illetve 300 lóerős, összkerékhajtású plug-in hibrid, valamint elérhető lesz egy 130 lóerős dízel is.
Világítani nagyon tud a DS 7: egyrészt pixel-LED fényszórókat kapott, oldalanként három sorban összesen 84 fényponttal, ami kiemelkedően rugalmas variálhatóságot eredményez. A fénycsóva országúton akár 380 méterre világít el, míg városban akár 65 méter szélességben borítja fénybe környezetét az autó.
Az autó másik trükkje a DS fényfátyol, egy hatalmas, többfunkciós, osztott búrás nappali fény, amelynek funkcióit és gyártását egy rövid videó mutatja be, amelyhez (és a modellről készített, tucatnyi további videóhoz) ezen a linken keresztül férhetsz hozzá.
Az átdolgozott világítástechnikához igazodva megnőtt a hűtőmaszk, és átalakították a lökhárító alsó betétjét. Hátul keskenyebbek a LED-es zárófények, de igényesebb kivitelt kaptak, a far teljes szélességét a gyártó neve, a DS AUTOMOBILES foglalja el. Keréktárcsából 19-21 colosakat találunk a kínálatban. A külső optikai újdonságok sorát fényes fekete ablakkeretek és tetősínek zárják.
Az utastérben kivételes minőségű és kidolgozású kárpitok fogadják az utasokat, a felszereltségi szinttől függően hagyományos vagy nappabőrök (akár a műszerfalon is), sportos Alcantara vagy elegáns szövetkárpit választható, mindegyikhez többszínű hangulatvilágítás társítható.
A DS 7 fontos újdonsága a teljesen átdolgozott, testre szabható kezelőfelületű infotainment rendszer. Ennek 12 colos érintőképernyőjén widgetek, azaz gyors elérésű funkcióikonok szolgálnak az egyes funkciók közvetlen szabályozására. Szintén új és szintén 12 colos a testre szabható, digitális műszeregység.
A DS 7 a szegmensben nem szokásos technológiákat vezet be: ilyen az útfelületet kamera segítségével kielemző, proaktív adaptív lengéscsillapítás, vagy az éjjellátó berendezés, amelynek infravörös szenzora 100 méterre is ellát.
A vezető éberségfelügyeleti rendszer mostantól két kamerát alkalmaz, az egyik az autó viselkedését ellenőrzi, a másik pedig a vezető állapotát. Az új generációs adaptív tempomat pedig akár állóra is fékez, és onnan magától elindul, valamint a sáv középvonalában (vagy a vezető által kijelölt pozícióban) tartja a járművet.