A Goodwood-i kastélypark 1,9 kilométeres hegyi felfutó pályáján tartotta első nyilvános szereplését a Porsche GT4 ePerformance. A névből mostanra elhagyták a 718 Cayman típusjelzését, ami részben leegyszerűsíti a modell megnevezését, részben arra engedhet következtetni, hogy a Porsche nem feltétlenül szeretne szoros kapcsolatot fűzni a 718-as széria és a tisztán elektromos hajtás közé.

Citromhéj-abroncson gurul a legújabb Porsche 1

Ez nem is csoda, az új versenyautónak mintegy hatezer (6000) alkatrészét dolgozták át, beleértve a természetes rostokból készült karosszéria-elemeket is. A fenntarthatóság egyébként is szempont volt a fejlesztés során: többek között újrahasznosított szénszálas anyagot is felhasználtak a gyártásnál, a gumiabroncsokat pedig 53%-ban fenntartható forrásból származó anyagokból (használt abroncsokból visszanyert, természetes gumiból, hamuból, citrusok héjából, fenyőgyantából, napraforgó olajból és sok egyéb anyagból) készítette a Michelin.

Citromhéj-abroncson gurul a legújabb Porsche 65

A futómű a 718 GT4 Clubsport hozadéka, a hajtáslánc pedig a 2021-es Mission R tanulmányautóból származik. A legnagyobb teljesítmény 800 kW, azaz 1088 lóerő, ám ez értelemszerűen nem áll folyamatosan rendelkezésre. A konfiguráció szimulált versenyhelyzetben 30 percen át volt képes 450 kW (612 LE) állandó teljesítményt leadni. Köridők tekintetében a Porsche GT4 ePerformance egy szinten van a jelenlegi 911 GT3 Cup versenyautóval. Az elektromos rendszer 900 voltos, így 15 perc alatt 80%-ra tölthető a lemerült akkumulátor.

Citromhéj-abroncson gurul a legújabb Porsche 66