Hogy végül milyen néven fogják forgalmazni, még nem világos, az viszont igen, hogy már 2023-ban bevezetik az európai piacon annak a tanulmányautónak a szériaváltozatát, amelyet ma mutatott be a Volkswagen.
Az elsőként Kínában debütáló ID. Aero legfontosabb jellemzője az igen kedvező, 0,23-as közegellenállási együttható – más kérdés, hogy ma már tucatnyi olyan elektromos, illetve belső égésű hajtáslánccal szerelt szériamodell létezik, amelyek ennél is áramvonalasabbak.
Ez az érték is elegendő azonban ahhoz, hogy az MQE elektromos padlólemezre épülő modell a testvéreinél szemmel láthatóan kedvezőbb, akár 619 kilométeres hatótávolságot hozzon ki ugyanabból a technikából – azaz a 77 kWh kapacitású akkumulátorból.
A globális értékesítésre szánt modell a VW-nél elsőként párosítja az elektromos hajtást és a szedánformát. A klasszikus ID.-s formai jegyek azonban megmaradtak, a világítótestektől kezdve a rövid túlnyúlásokig.
A csaknem öt méter hosszú tanulmányautó ajtajait kilincs helyett érintésérzékeny felületekkel nyithatjuk. A keréktárcsák 22 colosak.
További műszaki részletekkel egyelőre nem szolgált a Volkswagen.
Alább rövid videón tekintheted meg a Volkswagen ID. Aero tanulmányt. Ha nem indul el automatikusan a lejátszás, kattints a képre!