Tekintve, hogy alig múlt százéves a márka első modellje, önmagában nagy szó az, hogy az 1920-as évek végén már szerepelt a Le Mans-i 24 óráson a Bentley. Az 1998 óta a Volkswagen-csoporthoz tartozó brit márka ráadásul nem is volt eredménytelen: a Speed Sixszel ugyanis 1929 után 1930-ban is megnyerte az egynapos viadalt.

A múlt hétvégi Goodwoodi Sebességfesztiválon a Bentley bejelentette, hogy feltámasztja Le Mans-győztes autóját: karosszériagyártó részlege, a Mulliner összesen tizenkét példányt fog építeni a típusból. Korabeli tervrajzok és két eredeti autó részletes elemzése alapján a Speed Six minden részéről háromdimenziós CAD-modellt készítettek. Hozzátartozik az igazsághoz, hogy a két autóból az egyik csak az 1930-as versenyen indult, viszont tulajdonosai a mai napig használják azt – a másik példány a Heritage Collection, azaz a gyári történeti gyűjtemény része.

90 éves legendáját támasztja fel a Bentley 1

Szinte azonnal elkapkodták az egy tucat 90 éves, mégis új Bentley-t, pedig darabjáért 1,5 millió dollárt, átszámítva 563 millió forintot kértek. A Speed Sixet 6,5 literes, soros hathengeres motor hajtja, mellyel 203 lóerős teljesítmény mellett 201 km/órás maximális sebesség érhető el. (Érdekességként érdemes megjegyezni, hogy idén a csúcskategóriában versenyző Toyota GR010 Hybrid 342,3 km/órára is képes volt.)

Az első példányt már az idei év második felében legyártja a Bentley.

90 éves legendáját támasztja fel a Bentley 11

Hogy mennyire érdemes múltbéli modelleket, adott esetben matuzsálemeket feltámasztani, a Bentley esetében jól mutatja a Blower egy-két évvel ezelőtti „visszatérése”, igaz, az akkori folyamatot jócskán megnehezítette a koronavírus-járvány által előidézett karanténhelyzet.