1953-ban – közel 50 év működés után – szűnt meg a Delage francia autómárka, viszont már két évvel ezelőtt belengették visszatérését. A múlt hétvégén megrendezett Goodwoodi Sebességfesztiválon be is mutatkozott a márka új, D12 névre hallgató típusa.

A cég elmondása szerint a kétüléses hiperautóhoz Forma-1-es autókból és vadászrepülőkből merítettek ihletet. Ezt támasztja alá az is, hogy a vezetőülés rendhagyó módon, középen helyezkedik el, a másik ülés pedig közvetlenül mögötte.

Rögtön kétféle verzióban debütált a futurisztikus külsejű sportmodell, melyek közül a D12 Club tűnik ígéretesebbnek. Nem más ugyanis a Delage célja, mint hogy megdöntsék vele a körrekordot a világ egyik, ha nem a legveszélyesebb pályájának tartott, több mint 25 kilométeres Nürburgring Nordschleifén, ami jelenleg 6 perc 44,97 másodperc. A francia gyártónál 2023-ra tervezik a rekordkísérletet.

Mind a D12 Clubot, mind pedig a D12 GT-t ugyanaz a 7,6 literes, V12-es szívómotor hajtja majd. Teljesítménye 8200-as percenkénti fordulatszám mellett 976 lóerő, míg maximális, 832 Nm-es forgatónyomatékát 6200-as fordulaton adja le.

A D12 GT kap némi rásegítést egy kisebb elektromotornak köszönhetően, ami plusz 109 lóerőt jelent, így összteljesítménye máris 1085 lóerőre ugrik, ami jelentős löketet jelent az 1390 kilogrammos minimumtömegű karosszériának. Egy ennél kisebb elektromos hajtást szerelnek a D12 Clubba, a 20 lóerős motor csak alacsony tempónál, illetve parkolás vagy tolatás közben kapcsol be. Ez 996 lóerős rendszerteljesítményt eredményez, ami ugyan majdnem 100 lóerővel kevesebb, mint a GT-kivitel esetében, de a Club 90 kilogrammal könnyebb, amivel a versenypályán előnybe kerül.

Pedig gyorsulásban is a GT áll jobban: álló helyzetből a 100 km/órás sebességet 2,6 másodperc alatt éri el (300 km/órára 19,8 másodperc alatt gyorsul), míg a Clubnak ehhez 2,9 szekundumra van szüksége. Végsebesség tekintetében ráadásul nem is lesz különbség a két kivitel között: mindkettő 360 km/órára lesz képes.

Goodwoodban a Delage D12 első prototípusát mutatták be – várhatóan összesen 30 darabot fognak gyártani belőle. A tervek szerint nettó ára 2 millió euró lesz, ami átszámítva – árfolyamtól függően – nagyjából 800 millió forintot jelent.