A Hyundai bemutatta a Prophecy tanulmányautó szériaverzióját – pontosabban annak legfontosabb formai jegyeit, mert a műszaki paraméterekre júliusig várnunk kell.

Négykerekű ufó a legújabb Hyundai 1

Az IONIQ 6 tényleg erősen hajaz a tavalyi koncepciójárműre, mégis teljesen emészthető formákból építkezik. A Hyundai azt is elárulta, miért akar teljesen eltérő karakterű autókat építeni, ahelyett, hogy az IONIQ 5 és 6 hasonlítana egymásra: úgy tekintenek erre, mintha egy sakk-készletet terveznének. Minden bábunak más a funkciója, más az erőssége (azaz más a vevőköre), és ezért teljesen más a megjelenése is.

Négykerekű ufó a legújabb Hyundai 31

Az IONIQ 6 például, ahogy korábban kifejtették, a II. világháború előtti áramvonal-mánia farvizén lovagol. De azt legalább komolyan csinálja: a külön megrendelhető digitális külső tükrökkel mindössze 0,21 a közegellenállási együtthatója. Ehhez hozzájárulnak a süllyesztett kilincsek, a burkolt fenéklemez, a hátsó légterelő, valamint egy sor rafinált aerodinamikai megoldás, mint például a kerékdobok és a kerekek közötti hézagot csökkentő elemek.

Négykerekű ufó a legújabb Hyundai 32

Az eleve akkumulátoros elektromos padlólemez jellemzője a hatalmas tengelytáv – pontos adatok nincsenek, de jól látható, hogy nagyon széthúzták a kerekeket. Ez elvileg főúri helykínálatot eredményez a belső térben, egyelőre azonban nem erre hívja fel a figyelmet a Hyundai, hanem az akár kétszínű hangulatvilágításra (hatféle színkombót dolgoztak ki hozzáértők), a kapcsolók nélküli ajtópanelekre (ami jobb térérzetet eredményez, vagy az egyetlen egységet képező, két darab 12 colos képernyőre.

Négykerekű ufó a legújabb Hyundai 33

A műszerfal, a tetőkárpit, az ajtók és az ülések kárpitozása fenntartható anyagokból készült, ahogy a külső felületek festékanyaga is – a karosszériát például bambuszfaszénből készített festékkel fényezték le.

Az IONIQ 6-os nem csak a lámpatesteiben alkalmaz pixel-LED-eket, hanem például a volán közepén, az első lökhárító alatt, és a műszerfali légbeömlők szegélyén is. A kormánykeréken az autó és a vezető közötti alapvető kommunikációra szolgálnak a fények.

Négykerekű ufó a legújabb Hyundai 34

Szintén újdonság elvileg a Hyundai emblémája, de magunktól nem látunk rajta semmi változást.

Alább videón tekintheted meg az IONIQ 6 részleteit.

a videó a hirdetés után indul