Miután a koronavírus-járvány az előző két – sőt, részben még az idei – Forma-1-es szezonba is belekavart, az új szabályok csak idén léptek életbe. Ennek következtében tavaly az előző évivel szinte megegyező autókat használtak, ennélfogva a Red Bull 2021-ben RB16B-ként futtatta azt, amit idén az RB18 követett. Kimaradt így a sorból az RB17, de mint kiderült, pótolják ezt a „hiányosságot”, való igaz, nem F1-es autó formájában.

A Red Bull bejelentette, hogy 2025-ben mutatkozik be az RB17, ami egy hibrid hiperautó formájában valósul meg. Az 1115 lóerős technika teljesítményben sem lesz messze a királykategória formaautóitól, talán egy picit erősebb is lesz ebben a tekintetben – ugyanakkor lényeges különbség, hogy amíg a versenysportban már 2014-ben V6-os hibrideket használnak, itt a hajtás alapját egy V8-as erőforrás adja majd.

Mint azt Christian Horner csapatfőnök elmondta, „fontos mérföldkő” lesz a Red Bull műszaki részlege, a Red Bull Advanced Technologies életében az RB17. Amellett ugyanis, hogy most már Milton Keynes-ben is képesek sorozatgyártású autót készíteni, ez lesz az első modell, ami az energiaital-gyártó cég nevét fogja viselni.

„Az RB17 egy kétüléses pályaautó formájában ötvözi mindazt, amit a győztes Forma-1-es autók gyártásáról tudunk, extrém teljesítménnyel” – jegyezte meg Adrian Newey. A Forma-1-es sztártervezőnek nem ez az első ilyen projektje: korábban az Aston Martin Valkyrie megalkotásából is kivette a részét, amikor a Red Bull még a brit gyártó partnere volt. Elmondása szerint az RB17 „túlmutat mindazon, amit eddig a rajongók hittek a tervezési és műszaki határokról”, miközben a tervezésnél „a teljesítmény iránti szenvedélyük” vezérelte.

Az RB17-ből csupán 50 példány készül, melyekre gyűjtők csaphatnak majd le. Máris beárazták a pályahasználatra szánt hiperautót: az ára 5 millió dollár lesz, ami a jelenlegi árfolyamon is nem kevesebb mint 2 milliárd forintnak felel meg. Ugyanakkor az RB17-tulajdonosok nemcsak az autót élvezhetik, hanem a Red Bull szimulátorait is használhatják majd Milton Keynes-ben, továbbá különféle fejlesztő- és vezetéstechnikai képzéseken vehetnek részt.

Beszáll az autóiparba a Forma-1-es csapat 2

A Forma-1-ben már 2005 óta versenyez a Red Bull, azóta öt egyéni (2010-2013, 2021) és négy konstruktőri vb-címet (2010-2013) gyűjtve. Legutóbb Max Verstappennel ért fel a csúcsra az istálló, amely ráadásul jelenleg is vezeti a bajnoki összetettet.

Új projektjének köszönhetően a Red Bull ráadásul ellensúlyozta a Forma-1-ben bevezetett költségplafon munkaerő-állományra gyakorolt hatását: az átcsoportosításokon felül 100 új munkahelyet is teremtettek.