Bő fél évvel ezelőtt még álcafestéssel, gyári kémfotókon jelent meg a BMW legújabb elektromos zászlóshajója, az i7, miközben Lappföldön végezték az utolsó tesztjeit.
Pénteken újabb mérföldkőhöz érkezett a típus: a BMW Group dingolfingi gyárában legördültek az első darabok a gyártósorról. A bajor márka tehát bejelentette az új 7-es BMW érkezésével együtt sorozatgyártásának kezdetét is bejelentette. Mint azt korábban megírtuk, az 544 lóerős luxuslimuzin energiafogyasztása a WLTP-szabvány alapján 100 kilométerenként 18,4-19,6 kWh-ra tehető, egy töltéssel pedig 591-625 kilométert bír ki.
Mindenesetre ezt megelőzően több mint 300 millió eurónyi, átszámítva 120 milliárd forintnyi befektetéssel készítette fel a BMW a dingolfingi üzemét, mely már 1977 óta a 7-es széria otthona. Az alsó-bajorországi létesítményben – egyelőre kísérleti jelleggel – bevezetik az automatizált járművezetést, ami tovább optimalizálja a modellek összeszerelési szakaszát.
Az ottani üzem egyik legsikeresebb modelljének tartott iX által bevezetett technológiai innovációk mellett az új modell annak folyamatmoduljait is megörökölte. Ez a gyakorlatban többek közt a fedélzeti rendszerek összekapcsolódását, valamint a gyártási és összeszerelési folyamatok modernebb megoldásainak alkalmazását takarja. Ilyen például a hajtáslánc-technológia főbb elemeinek újratervezett beépítési fázisa, a vezetést támogató rendszerek tesztfolyamatai és az új végfázis, amely az első beindítástól egészen a végső legurításig sokkal hatékonyabb.
A német márka pénteki közleménye szerint idén ősszel az ügyfelek is megkapják az i7 xDrive60 első példányait, amint leszállították az élő bemutatókhoz és tesztvezetésekhez szükséges darabokat. Célkitűzése alapján 2022 végén minden negyedik új BMW hálózatról tölthető, azaz plug-in hibrid vagy teljesen elektromos hajtású lesz.