Gyorsan, mégis megfontoltan dönt a Suzuki-vásárlók többsége – derült ki a Magyar Suzuki Zrt. megbízásából, 2021 januárja és 2022 májusa között saját hűséges vásárolóik körében készült kutatásból. A nagyjából 1400 válaszadó 31%-a kevesebb mint egy hónap alatt, míg 28%-a két-három hónap alatt határozza el magát új autó vásárlására.
Új autóra legfőképpen azért váltanak, hogy megelőzzék az előző autó műszaki meghibásodásait, egyúttal minimalizálják fenntartási költségeiket. Ugyanúgy fontos szerepet tölt be a döntéshozatal folyamán a márka megbízhatóság, jó ár-érték aránya, az alacsony fogyasztás és károsanyag-kibocsátás, a vezetéstámogató rendszerek, valamint a garancia időtartama – de a raktárkészleten elérhető modellek darabszáma is befolyásoló tényező, míg a kedvezmény kevésbé.
Eredményes évet zárt itthon 2021-ben a Suzuki
Közel 108 ezer modellt gyártottak tavaly a Suzuki magyarországi üzemében, mégis több mint 120 ezer példányt adtak el, a raktári modellek felszabadításával. A legyártott modellek zömét exportálták, azonban 17 650 darab itthon regisztrált új autóval és 14,48 százalékos piaci részesedéssel piacvezetőként zárta a 2021-es évet. Részletek korábbi cikkünkben találhatóak:
A kutatás rávilágít arra is, hogy – a suzukisok körében – majdnem minden második háztartásban két vagy több Suzuki is van, az elsődleges autó pedig az újabban vásárolt modell.
A felmérés alapján az SX4 S-Cross a legelterjedtebb modell a magyar Suzuki-vásárlók körében, nem sokkal megelőzve a Vitarát, de érezhetően nő a tavaly novemberben bemutatott S-Cross népszerűsége is, amit jellemzően családi autónak választanak.
Kiderült, hogy az autóvásárlás során az információgyűjtés és a modellek összehasonlítása egyszemélyes, elsősorban a férfiakra háruló feladat, viszont a választás és a vásárlás már az egy háztartásban élők közös döntése alapján történik. Az új Suzuki-tulajdonosok zöme az új vétel előtt egyáltalán nem nézett meg más modellt, de 27%-uk is csak egyet, további 23%-uk kettőt.
Ami pedig a tájékozódást illeti, ugyan a megkérdezettek 64%-a, azaz közel kétharmada használja nap szinten a Facebookot, újautó-vásárlás előtt leginkább a YouTube-ot tekintik fő információforrásnak a suzukisok.
Jelenleg a hazánkban a Suzuki csak hibrid modelleket kínál, ráadásul szinte a létező összes változat feltűnik a palettájukon. Van közöttük 12 és 48 voltos mild hibrid, legújabban elérhető a full hibrid és kínálnak konnektoros hibrid modellt is.
Már vezettük az új full hibrid hajtáslánccal szerelt Vitarát. Olvasd el mit tapasztaltunk: