A Mercedes-AMG GT Black Series önmagában sem kispályás, kifejezetten pályahasználatra szánt sportautó. Van, akinek azonban még az a 720 lóerő sem elegendő, amire egyébként képes az AMG ikerturbós, 4,0 literes V8-as motorja. A RENNtech újabb fejlesztési csomaggal rukkolt elő, amivel jócskán többet sikerült kihúzni a kupéból.
Szembetűnő, hogy a karosszériát is különféle aerodinamikai elemek tarkítják, amit a Machine Black kerekek, a narancssárga kontrasztmintákkal díszített, matt fekete karosszéria tesz még fenyegetőbbé. A nagyobb tempó nagyobb felelősséggel és veszéllyel is jár, így a módosításokból nem maradhatott ki a – színben megegyező – bukócső, a Sabelt vagy a Schroth négypontos biztonsági övei és a tűzoltókészülék sem.
Az azonban vitathatatlan, hogy a leglényegesebb változtatásokat a motorháztető alatt hajtották végre. Amellett, hogy a frissítették a motorvezérlő szoftvert, új turbófeltöltőkkel, rozsdamentes acélból készült kipufogócsővel, lefújószelepekkel és légszűrőkkel vértezték fel az erőforrást. A korábbihoz képest 145%-os lendülettel, immár 1051 lóerős teljesítménnyel hasít a GT Black Series, ahogyan a nyomaték is jelentősen emelkedett, 1127 Nm-re, a gyári 800 Nm-hez képest. A tuningcég állítása szerint a módosítások révén ez most típus a legerősebb darabja a világon. (Ugyanakkor tavaly az Opus Automotive – mely egykor még az európai RENNtech volt – még nagyobb, 1111 lóerős teljesítményt ígért.)
Mindenesetre az 1051 lóerő egy hétfokozatú, dupla kuplungos váltón keresztül jut el a hátsó tengelyre, ám a gyorsabb váltás érdekében a tengelykapcsoló szoftverét is frissítették, így a magasabb nyomatékkal könnyebben képes megbirkózni.
A több mint 300 lóerős teljesítményugrás a sebességadatokban is megmutatkozik: a csúcssebesség 325-ről 352 km/órára emelkedett. Ami a gyorsulást illeti, relevánsan összehasonlítható adat nem áll rendelkezésre: gyárilag 3,2 másodperc alatt érte el a 100 km/órás sebességet a GT Black Series, míg a tuningolt változata 3,0 szekundum alatt gyorsul 97 km/órára.
A Mercedes-AMG GT Black Series R3 néven futó modell Európában, az Egyesült Államokban és a Közel-Keleten is elérhető, az árakat azonban nem hozták nyilvánosságra.
Hogy mennyire sikeres, amire a RENNtech vállalkozik, jól mutatja, hogy a CLK-hoz, az SL 65-höz, illetve az SLS-hez is talált erősebb „alternatívát”, mielőtt az AMG GT-k tuningolásába vágott volna bele. A 2018-ban piacra dobott tuningcsomag olyan jól sikerült, hogy annak köszönhetően az AMG GT R új pályacsúcsot állított fel a világ legveszélyesebb pályájának tartott Nordschleifén – más nevén a Zöld Pokolban -, amit két évvel ezelőtt az AMG GT Black Seriesszel javítottak meg (6:43,616).