Hosszas várakozás előzte meg, mire Európába is eljutott a Toyota hétüléses szabadidőjárműve, a Highlander, melyhez – mint az a japán gyártó közleményéből kiderült – új megjelenést és új technológiát kínál a 2023-as modellévre.

Az egyik ilyen a metál cipruszöld fényezés, ami mellett a 20 colos, fényes fekete könnyűfémfelnik is kiemelik a típus jellegzetes stílusát. Mindezt belül a bézs és okker bőr üléskárpitok egészítik ki.

Felfrissítik a Toyota hétüléses szabadidő-autóját 1

Ezzel együtt a Highlanderben is elérhetővé válik a Toyota Smart Connect multimédiás rendszer, kezdve a 12,3”-os érintőképernyővel, illetve a felhőalapú navigációval. Ez utóbbi amellett, hogy valós idejű információkat biztosít az aktuális útviszonyokról, még okostelefonos párosítást és így mobilinternet-adatforgalmat sem igényel. Újonnan négyéves adatcsomaggal árulják, ami magába foglalja a vezeték nélküli rendszerfrissítéseket is.

Akik ennek a még fejlettebb változatát, a Toyota Smart Connect+-t választják, a beágyazott szisztémának köszönhetően felhő nélkül is tudják majd használni az útvonaltervezőt. Ehhez 3D-s várostérkép, útjelzőtábla-felismerés és traffipax-helymeghatározás is jár.

Az új rendszer lehetővé teszi az ajtók távvezérlését, mind nyitáskor, mind pedig záráskor, hasonlóképpen működtethetőek lesznek a vészvillogók, ami egy zsúfolt parkolóban segítséget nyújthat, ha nem találjuk az autót. Lehetővé válik a telefonok vezetékes (Android Auto), illetve vezeték nélküli (Apple CarPlay) csatlakoztatása. Az elülső konzolba áthelyezett töltőtálcának köszönhetően pedig lényegesen könnyebb lesz a készülékek töltése.

Felfrissítik a Toyota hétüléses szabadidő-autóját 13

Teljes átalakításon esett át a digitális műszercsoport az új, ugyancsak 12,3”-os, a szélvédőre kivetített kombiméter bevezetésével, amiről könnyen le lehet majd olvasni az információkat, a kezelhetősége is nagyban javul. Négyféle grafika (Casual, Smart, Tough, Sport) választható hozzá.

Európában alapvetően marad a 2023-as Highlanderben is a korábban használt, 248 lóerős hibrid-elektromos hajtáslánc, amelynek szén-dioxid-kibocsátása 149 g/km (a kombinált WLTP-ciklus szerint). Egyes piacokon a korábbi 3,5 literes, V6-os hajtást egy új, 2,4 literes, négyhengeres benzinmotor váltja – a turbófeltöltős erőforrás az üzemanyag-fogyasztás javítása és a CO2-kibocsátás csökkentése mellett 269 lóerős teljesítményt ígér.

Már rendelhető az új Highlander, az első darabokat 2022 utolsó negyedévében szállítják majd le.