A Porsche 959-re az 1980-as és 1990-es évek egyik legemlékezetesebb, legütőképesebb (szuper-)sportautójaként emlékezhetnek sokan. Persze, nem indokolatlanul: amellett ugyanis, hogy akár a 315 km/órás sebességet is eléri, mindössze 292 példány készült belőle.
A még ritkább 959 Sportból csupán 29 darabot gyártottak, az eredeti 444 helyett 515 lóerős teljesítménnyel és 339 km/órás csúcssebességgel. A korábbi Forma-1-es pilóta, Nick Heidfeld példánya még különlegesebb, mivel csak 4183 kilométert tettek meg vele – 2017 nyara óta pedig szinte egyetlen centimétert sem, amikor a Porsche Classic gondozásába került.
Alapos átalakításra szorult a „tárolási károkból” fakadóan, többek között a 2,8 literes, hathengeres bokszermotort és a futóművet is teljesen fel kellett újítani. A Porsche Classicnál végzett átvizsgálás során kiderült, hogy a német exversenyző esetében a motorvezérlő-rendszert módosították, ám azt – Heidfeld beleegyezésével – visszaállították a gyári állapotba.
Heidfeld 2021 decemberében kelhetett ismét útra a 959 S-sel. „Kiváltságos helyzetben vagyok, hiszen sok nagy teljesítményű autót vezethettem már, de ezt a csúcskategóriás legendát vezetni igen különleges számomra” – nyilatkozta a 45 éves német, aki utoljára a Forma-E-ben versenyzett aktívan, 2014 és 2018 között.
Bevallása szerint már az 1980-as évek végén, tinédzserként nagy autórajongó volt, ez a Porsche pedig mindig is különleges volt számára, ugyanis akkoriban ez volt a világ leggyorsabb és messze a legfejlettebb sorozatgyártású sportautója.
Forma-1-es pályafutása során, 2000 és 2011 között 183 versenyen állt rajthoz Heidfeld a Prost, a (BMW) Sauber, a Jordan, a Williams, illetve a Lotus-Renault színeiben. A győzelem azonban sosem jött össze neki, ellenben 13 alkalommal állhatott dobogóra. A királykategóriában a 2011-es Magyar Nagydíj volt az utolsó versenye, amin részt vett.