Egyre több autóban kínálnak motoros mozgatású csomagtérajtót, ám van amelyik csigalassan működik Ellentétben azzal, amikor kézzel lecsukod vagy kinyitod. Sietnél, közben be kellene tenned vagy kivenned valamit és csak nézed, hogy nyílik az ajtó, majd ugyanúgy hosszú másodperc alatt becsukódik. Frusztráló.
A Carbuzz kiszúrta, hogy a Mazda benyújtott szabadalmi kérelmet, amelyben az autógyártó egy kétsebességes motort ír le a csomagtartó nyitására és zárására.
A lap szerint úgy fog működni, a kulcs és a jármű közötti távolság alapján az autó eldönti, hogy milyen sebességgel nyissa vagy zárja a hátsó nyílást. Ha a a vezető kezében vagy zsebében lévő kulcs közelinek ítélt tartományban van, a csomagtérfedél másodpercenként átlagosan 30-40 centiméteres sebességgel nyit vagy zár.
Ha azonban a kezelő hátralép, a jármű érzékeli a hatótávolság változását, és a hátsó ajtó sebességét másodpercenként 45-55 centiméterre növeli – ami körülbelül 50%-kal gyorsabb, mint a normál működési sebesség.
A rendszer nemcsak ezzel az előnnyel járna, de egy másik beépített megoldás valamiféle kamera rendszer segítségével azt is megakadályozná, hogy a hátsó ajtó túl magasra nyíljon egy olyan térben, ahol a tetőmagasság korlátozott.